عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

نابودی تهران در میان نزاع «مال»سازها/ با توقف و تخریب یک پروژه غول‌پیکر، پیام خود را داده‌ایم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر در نزاع میان مال‌سازها نابود شده است، گفت: اگر بتوانیم 2 یا 3 پروژه غول پیکر را متوقف و تخریب کنیم، به همه این پیام را داده‌ایم که رویه تغییر کرده است.

نابودی تهران در میان نزاع «مال»سازها/ با توقف و تخریب یک پروژه غول‌پیکر، پیام خود را داده‌ایم
کد خبر: 192690
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با اشاره به تاثیر و پیامدهای مخرب مال‌سازی بر کیفیت زندگی ساکنان شهر تهران گفت: وقتی پروژه‌هایی مال‌سازی رخ می‌دهد، متاسفانه‌ ذی‌نفعان و ذی‌صلاحان درنظر گرفته نمی‌شوند و پرسش اساسی این است که اصولا چه کسی ذی‌صلاحان را تعیین می‌کند؟ روایت تعاملی شهر و شهروندان قربانی مونولوگ تحمیلی بین ویترین مغازه و شهروند شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین نشست‌ "تهران امید دارد" با موضوع تاثیر پدیده مال‌سازی بر کیفیت زندگی شهروندان، ادامه داد: علاوه بر پدیده مال‌مردگی، شاهد یک نوع منازعه و جنگ میان مال‌ها و مال‌سازها هستیم. براساس مطالعات جامعه‌شناسان شهری در این نشست به این موضوع اشاره شد که "خرید کردن" تبدیل به یک تجربه فراغتی شده و در حال جایگزین شدن با فعالیت‌های جمعی است و سومین اولویت اهالی تهران برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل شده است.

فخاری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با متخلفان به شکل حقوقی و قضایی برخورد کرده و رای و خواسته مردم هم همین است، گفت: برخی از کسانی که با ساخت مال‌‌ها، پل‌ها و تونل‌ها به شهر آسیب زده‌اند، ادعای خدمت دارند و به عمل و سازه‌‌هایشان افتخار می‌کنند.

این عضو شورا با تاکید بر ضرورت حمایت مردم از شورای شهر ادامه داد: مردم از شورا و شهرداری انتظار دارند با این قدرت، ثروت و رانت مبارزه کنند. اما مطمئن باشید جایی که به ازای هر نوع پرداختن به گذشته، تحقیق، تفحص و پرسش در مورد تخلف برای شما شاکی خصوصی می‌تراشند، کار دشوار بوده و مردم باید کمک کنند چون مساله، مساله قدرت سرمایه است.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه اگر بناست این روند متوقف شود باید همه با هم کمک کنیم، افزود: در تاریخ و سرنوشت تهران روند خاطره‌زدایی‌ و تاریخ‌زدایی به چشم می‌خورد، برای نمونه یک قزاق با به قدرت رسیدن تمام خاطره گذشته شهر را تخریب کرد تا حاکمیت خودش را ثابت کند. او دروازه‌های تهران را ویران کرد و سعی کرد نمادهای تمدنی پیش از خود را پاک کند، اگر بخواهیم این روند متوقف شود باید همه با هم کمک کنیم.

فخاری در انتها تاکید کرد: اگر بتوانیم 2 یا 3 پروژه غول پیکر را متوقف و تخریب کنیم، به همه این پیام را داده‌ایم که رویه تغییر کرده است و این مساله نیازمند حمایت همه جانبه مردم دارد. در روان‌شناسی هم مبحث تشویق و تنبیه جایگزین مطرح است و بیان می‌کند که تشویق و تنبیه از همدیگر تاثیر می‌پذیرند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها