اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد:

«زنیت‌آرنا» اولین میزبان تیم ملی در جام جهانی+ تصاویر

استادیوم 68 هزارنفری کرستوفسکی یا «زنیت‌آرنا» شهر سن پترزبورگ میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه خواهد بود.

«زنیت‌آرنا» اولین میزبان تیم ملی در جام جهانی+ تصاویر
کد خبر: 192715
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تنها یک روز دیگر به آغاز جام جهانی روسیه باقی مانده و تیم‌های حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان یکی پس از دیگری وارد روسیه شده و کمپ‌های تمرینی خود را در شهرهای مختلف روسیه برپا کرده‌اند.

شهر مطلای روسیه

تیم ملی ایران که برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است اولین تیمی بود که تمریناتش را در روسیه را آغاز کرد. شاگردان کی روش که پشت درهای بسته تمرینات آماده‌سازی خود را پشت سر می‌گذارند در اولین بازی خود در این رقابت‌ها جمعه 25 خرداد در شهر پترزبورگ باید به مصاف مراکش بروند.

سن پترزبورگ دومین شهر مهم روسیه بعد از مسکو محسوب می‌شود و در 27 ماه مه سال 1703 در کناره‌های رود نوا و شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک به دستور پتر کبیر ساخته شد. نام این شهر زیبا در سال 1914 از سن پترزبورگ به پتروگراد و در سال 1924 به لنین‌گراد تغیر یافت اما در سال 1991 به نام اولیه‌اش یعنی سن پترزبورگ تغییر نام یافت. سن پترزبورگ در فاصله بین سال‌های 1713 تا 1728 پایتخت روسیه بود اما در سال 1918 مسکو به‌عنوان پایتخت این کشور برگزیده شد. ساختمان‌های بزرگ و مطلای این شهر جلوه‌ای از شکوه و عظمت گذشته این شهر و جاذبه توریستی این روزهای این شهر بندری و بزرگ روسیه است.

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ

گران‌ترین ورزشگاه جهان

استادیوم 68 هزارنفری کرستوفسکی یا «زنیت آرنا»ی شهر سن پترزبورگ میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه خواهد بود. ورزشگاهی که با هزینه 35 میلیارد روبل و معادل 2400 میلیارد تومان در جزیره مکس مارای سن پترزبورگ ساخته شد و در ژوئن 2016 افتتاح شد. زنیت آرنا گران‌ترین ورزشگاه ساخته‌شده جهان محسوب می‌شود و طراحی آن‌هم به عهده طراح مطرح ژاپنی کیسیو کوراکوا بوده است. این استادیوم دویست و نود هزار مترمربع مساحت دارد. نکته جالب این ورزشگاه این است که سقف آن متحرک است.

زنیت آرنا

زنیت آرنا

زنیت آرنا

حمل و نقل عمومی سن پترزبورگ

هواداران فوتبال برای دسترسی به این استادیوم به‌غیراز وسایل نقلِیه عمومی شهری مثل مترو، اتوبوس و تاکسی، می‌توانند از وسایل حمل‌ونقل دریایی هم بهره ببرند. این ورزشگاه به دلیل قرار گرفتن در یک جزیره کوچک در شهر سن پترزبورگ چنین قابلیت را هم داراست و هواداران ایرانی می‌توانند برای دسترسی به این استادیوم از قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی در نظر گرفته‌شده استفاده کنند.

زنیت آرنا

ممنوعیت پروازی بر فراز زنیت آرنا

هم‌زمان با برگزاری دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه ممنوعیت‌های پروازی اطراف ورزشگاه شهر سن پترزبورگ که شعاع 110 کیلومتری را شامل می‌شود ایجاد خواهد شد. البته پرواز هرگونه پهپاد هم از آغاز بازی‌های جام جهانی ممنوع اعلام شده است.

این استادیوم میزبان بازی‌های تیم زنیت سن پترزبورگ در لیگ روسیه است و فینال جام کنفدراسیون‌ها هم در این ورزشگاه برگزار شد. زنیت آرنا به‌غیراز میزبانی بازی اول ایران برابر مراکش؛ میزبان بازی‌های یک‌هشتم، یک‌چهارم نهایی و رده‌بندی هم خواهد بود.

شاگردان کی‌روش، روز جمعه 25 خردادماه در این ورزشگاه اولین بازی خود را برابر مراکش برگزار می‌کنند.

زنیت آرنا

زنیت آرنا

زنیت آرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها