کد خبر: 192774
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

آغاز فعالیت سامانه اکران اینترنتی فیلم باعنوان هاشور

فعالیت سامانه اکران اینترنتی و فیلم‌های مستند و سینمایی به نام هاشور آغاز شد.

آغاز فعالیت سامانه اکران اینترنتی فیلم باعنوان هاشور
کد خبر: 192774
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرزاد توحیدی، یکی از مدیران سامانه هاشور گفت: با توجه به رشد روز افزون اینترنت لزوم استفاده بیشتر از این فضا برای نمایش و عرضه فیلم‌های مختلف سینمای ایران در سطح جهان کاملاً احساس می‌شود. لذا طی دو سال گذشته پس از پژوهش و ایجاد زیرساخت برای راه‌اندازی یک سامانه جامع که از طریق آن بتوان فیلم‌های ایرانی را در سطح جهان به‌صورت همزمان و به شکل اینترنتی اکران نمود، هاشور شکل گرفت.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال 96 فعالیت آزمایشی این سامانه به نام هاشور آغاز شد و بعد از بیش از 3 ماه فعالیت آزمایشی و رفع نواقص، فعالیت رسمی این سامانه به مدیریت فرزاد آذری‌پور آغاز شده است.

فرزاد توحیدی با اشاره به اینکه سینمای مستند به توجه ویژه در زمینه نمایش عمومی نیاز دارد، اولویت اول سامانه هاشور این نوع سینما شد. افزود: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی سینمای مستند دیده نشدن آثار مستندسازان است. با وجود راه‌اندازی شبکه مستند سیما و همچنین سیستم وی او دی اما هنوز فیلم‌های مستند آن‌گونه که باید دیده نمی‌شوند. لذا ما در مرحله اول فعالیت رسمی نمایش و اکران فیلم‌های مستند را مدنظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: هدف ما تبدیل شدن به مرجعی است برای دبده شدن فیلم‌های مستند است. همچنین به‌زودی بعد از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی فیلم به‌صورت آنلاین و با حضور عوامل آثار برگزار می‌شود.

توحیدی ادامه داد: روز 26 خرداد 97، همزمان با سال روز تولد توران میرهادی فیلم مستند "توران خانم" ساخته رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب به مدت 48 ساعت از طریق سایت هاشور به آدرس www.hashure.com به صورت بین المللی اکران می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها