کد خبر: 192952
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۳:۰۰
| |

آغاز مجدد مذاکرات نورماندی پس از 16 ماه در آلمان

وزیر خارجه آلمان که میزبان همتایان روسی و اوکراینی خود با هدف از سرگیری روند حل بحران اوکراین پس از 16 ماه بود، اعلام کرد که منافع دو کشور به طور کامل از هم جداست.

آغاز مجدد مذاکرات نورماندی پس از 16 ماه در آلمان
کد خبر: 192952
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مقام‌های اوکراین و روسیه برای نخستین بار در طول یکسال گذشته روز دوشنبه و با میزبانی هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دیدار کردند.

به گزارش دویچه‌وله، وزیر خارجه آلمان که در کنار ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود میانجی‌گری مذاکرات را در برلین برعهده دارد، پیش از نشست هشدار داد که منافع روسیه و اوکراین و دیدگاهشان در بسیاری از زمینه‌ها متفاوت است.

وی به روزنامه بیلد گفت: تحقق توافقات مینسک برای مدت طولانی متوقف شده و این به ضرر مردم اوکراین است که به دنبال صلح هستند. من هیچ تصوری از این نشست ندارم. آغاز جدید باید سخت باشد.

ماس همچنین پس از نشست چهار جانبه با مقام‌های فرانسوی، اوکراینی و روسی گفت: تمامی طرف‌ها توافق کردند که باید برنامه صلح مینسک را از همین حالا اجرایی کنند که شامل خروج تمامی تسلیحات سنگین از مناطق درگیر و تبادل بیشتر زندانیان است.

فرانسه و آلمان به اوکراین و روسیه پیشنهاد کمک لجستیکی برای تضمین پاکسازی زمین‌های مین‌گذاری شده در مناطق درگیر را داده‌اند.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: با وجود فقدان مشهود پیشرفت در مذاکرات، من کاملا بر این باورم که یکی از اهداف مذاکرات سیاسی روز دوشنبه اعمال فشار بوده است.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها