احمد‌ طالبی‌نژاد در گفت‌و‌گو با اعتماد‌آنلاین:

«شهرزاد» به دلیل توجه به نوستالژی‌ها بین مردم محبوب بود/ سانسور شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون کمتر است/ «شهرزاد» ما را یاد «هزاردستان» علی حاتمی انداخت

احمد‌ طالبی‌نژاد گفت: «معمولا مخاطبان از سریال‌هایی که نیمه‌پلیسی هستند و هیجان و عشق در آن پررنگ است، استقبال می‌کنند. سریال «شهرزاد» نیز از این قاعده مستثنا نبود.»

«شهرزاد» به دلیل توجه به نوستالژی‌ها بین مردم محبوب بود/ سانسور شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون کمتر است/ «شهرزاد» ما را یاد «هزاردستان» علی حاتمی انداخت
کد خبر: 193032
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- احمد‌ طالبی‌نژاد منتقد سینما اعتقاد دارد که سریال «شهرزاد» نسبت به سریال‌هایی که از تلویزیون پخش شده قابل تامل‌تر و د‌ر‌‌ک‌پذیر‌تر است. او ویژگی شبکه نمایش خانگی را سانسور کمتر نسبت به تلویزیون می‌داند.

احمد‌ طالبی‌نژاد درباره سریال «شهرزاد» به اعتماد‌آنلاین گفت: «متاسفانه به دلایلی نتوانستم به صورت کامل سریال «شهرزاد» را ببینم، اما واقعیت این است که «شهرزاد» مورد تایید و استقبال عوام و عده‌ای از نخبگان قرار گرفته است. شنیده‌ام که در خارج از کشورهم بسیاری از هموطنان ما «شهرزاد» را دنبال کرده‌اند.»

او ادامه داد: «ویژگی‌های گوناگونی در این سریال وجود داشت. شاید یکی از تاثیرگذارترین آنها فضای نوستالژیک این سریال بود. لباس‌ها، کوچ‌ها و ماشین‌ها باعث ایجاد هیجان و حال خوب در مردم می‌شد. به نوعی مخاطبان با آن فضا همذات‌‌پنداری می‌کردند. از مردم می‌شنیدم که دلتنگ آن دوران هستند و بسیاری از این چیزی که امروز می‌بینند و دارند ناراضی هستند. نمی‌توانیم تعلقات و علاقه مردم نسبت به گذشته را نادیده بگیریم. مردم حسرت گذشته را می‌خورند.»

این منتقد سینما با اشاره به موضوع سریال «شهرزاد» ادامه داد: «معمولا مخاطبان از سریال‌هایی که نیمه‌پلیسی هستند و هیجان و عشق در آن پررنگ است، استقبال می کنند. البته «شهرزاد» نیز از این قاعده مستثنا نبود. شخصیت آقابزر‌گ به این فیلم حس مافیایی و پلیسی جالبی بخشید. «شهرزاد» در قسمت‌هایی ما را یاد «هزاردستان» علی حاتمی انداخت. این دو سریال با نشان دادن شخصیت‌هایی مافیایی و کسانی که در پشت پرده‌ تصمیم می‌گیرند و به عنوان پدرسالار شناخته می‌شوند و از قضا همین افراد دارای خانواده‌ای از هم گسیخته هستند تضادی را شکل می‌دهند که مخاطب را ناخوداگاه به خود جذب می‌کند. فراموش نکنیم از لحاظ فضاسازی و طراحی «شهرزاد» قابل قبول بود.»

احمد طالبی‌نژاد در ادامه به سریال «کیف انگلیسی» اشاره کرد و به اعتمادآنلاین گفت: «عقیده دارم هر سریال یا مجموعه‌ای بر اساس اهدافی خاص ساخته می شود. برای مثال «کیف انگلیسی» برای این ساخته شد که روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب را به فساد متهم کند و بگوید آنها جنبه هضم زمانی را که به قدرت می‌رسند ندارند. اصلا هدف از ساخت آن سریال در زمان آقای ضرغامی این بود که قشر خاصی از جامعه را مورد هدف قرار دهد. سریال «کلاه پهلوی» هم شبیه به «کیف انگلیسی» بود و فقط برای این ساخته شد که عده‌ای را مورد اتهام قرار دهد. با این تفاسیر و با چنین گذشته‌ای قطعا مردم به سریالی شبیه به «شهرزاد» اقبال نشان می‌دهند.»

طالبی‌نژاد در انتها درباره شبکه نمایش خانگی گفت: «شبکه نمایش خانگی عیب‌ها و حُسن‌های مختلفی دارد. یکی از آنها این است که مردم می‌توانند از سانسور وحشتناک تلویزیون فرار کنند. سانسور شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون کمتر است. نمی‌دانم چرا وقتی قرار است محصولی در تلویزیون نمایش داده شود همه فامیل می‌شوند و هیچ شخصی در این میان با فرد دیگری دوست نیست!»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها