اعلام میزان نرخ افزایش خودروهای داخلی توسط شورای رقابت

رئیس شورای رقابت با اشاره به موافقت این شورا با افزایش قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون تومانی، گفت: با توجه به آشفته بازار فعلی، مردم خودرو خریداری نکنند.

اعلام میزان نرخ افزایش خودروهای داخلی توسط شورای رقابت
کد خبر: 193048
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حداکثر متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مدیران خودرو به ترتیب 7.18 درصد، 7.01 درصد و 5.62 درصد مورد تایید مرکز ملی رقابت قرار گرفت.

«رضا شیوا» گفت: این افزایش قیمت‌ها با توجه به تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، مقوله کیفیت اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد و بهره وری (2.5 درصد تعیین شده در برنامه ششم توسعه) تعیین شده است.


وی افزود: افزایش قیمت ها برای سال 97 بوده و به احتمال زیاد از آغاز تیرماه جاری اجرایی می شود.


شیوا با اشاره به افزایش بی رویه قیمت برخی خودروها در بازار، خاطرنشان کرد: پیش بینی زمان به تعادل رسیدن بازار در شرایط فعلی و با وجود خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها سخت است.


وی اضافه کرد: در این شرایط شاهدیم افرادی که نقدینگی سرگردان در دست دارند، در زمینه خرید خودرو، سکه، ارز و غیره سرمایه گذاری کردند؛ هرچند این موضوع کوتاه مدت خواهد بود و دوام نخواهد داشت.


رئیس شورای رقابت اظهار داشت: البته مردم مقصر آشفته بازار فعلی قیمتی نیستند، اما دستکم می توانند با نخریدن خودرو در صورتی که نیاز ندارند، به مشکلات دامن نزنند.


وی تاکید کرد: تقاضای موجود در بازار خودرو، یک تقاضای کاذب است و باید پذیرفت در چنین بازاری همواره افرادی سوء استفاده کننده وجود دارند که به دنبال سودهای کلان و نامتعارف بازار را به هم می ریزند.


شیوا در خاتمه بار دیگر تاکید کرد: تقاضای کاذب موجود با پیشی گرفتن از عرضه، افزایش قیمت های خودرو را رقم زد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها