عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد:

روایتی از اتاق‌های تخریب در زمان اصلاحات/ تندروی‌های اخیر ادامه همان اتاق تخریب در دوران اصلاحات است/ اقتدارگراها می‌دانند در آینده هیچ جایگاهی نزد جامعه مدنی ندارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تندروهای اخیر گفت: این همان جریانی است که 84 را با پیروزی احمدی‌نژاد شکل داد و قصد داشت در 92 با پیروزی آقای جلیلی و 96 هم با پیروزی آقای رییسی تداوم پیدا کند، اما موفق نشد. به نظر من این ریشه همان جریان تخریبگر در دوران اصلاحات است.

روایتی از اتاق‌های تخریب در زمان اصلاحات/ تندروی‌های اخیر ادامه همان اتاق تخریب در دوران اصلاحات است/ اقتدارگراها می‌دانند در آینده هیچ جایگاهی نزد جامعه مدنی ندارند
کد خبر: 193083
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تندروی‌هایی که در سال‌های اخیر انجام می‌شود و نقش مشهد به عنوان سرکلافی که بیشتر این اتفاقات از آنجا برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: با وجآود اینکه آقای رئیسی در مشهد قرار گرفته، خاستگاه آقای علم‌الهدی هم مشهد است و سلوک سیاسی‌اش با همه ائمه جمعه متفاوت است و هر دو وابسته به یک جبهه هستند؛ ظاهرا هم مجوز خاص انحصاری هم از حضرت امام رضا دارند، اما به هر حال من این اتفاقات را نشات گرفته از آنجا نمی‌دانم.

ناصری گفت: اتفاقاتی که در مجلس رخ داد ممکن است از طریق مشهد برنامه‌ریزی شده باشد، اما این‌ها همه کارهای همان اتاق‌فکر یا در واقع اتاق تخریبی است که از دوران اصلاحات فعال بود.

او درباره مکان‌هایی که در این اتاق‌های تخریب حضور داشتند، افزود: در جاهای خاص مانند برخی نهادهای امنیتی و بعضی از خبرگزاری‌ها حضور داشتند و می‌توان گفت که تمرکز آن هم از نظر رسانه‌ای در تهران بود، این اتفاقات در واقع ادامه همان اتاق تخریب جریان اصلاح‌طلبی و جریان همراه با گفتمان اصلاح‌طلبی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طللب گفت: این همان جریانی است که 84 را با پیروزی احمدی‌نژاد شکل داد و قصد داشت در 92 با پیروزی آقای جلیلی و 96 هم با پیروزی آقای رییسی تداوم پیدا کند، که موفق نشد.

ناصری بیان کرد: جریان اقتدارگرا اگر عرضه سیاسی داشته باشد باید بیاید زیرپوست جریان اصولگرایایی معتدل و عاقل اما چون چنین چیزی را هم نمی‌پسندد و مطالبات ویژه‌ای مانند تداوم تحریم‌ها دارد، چنین راه‌هایی ار پیش می‌گیرد.

او افزود: چون جریان اقتدارگرا در سایه تحریم‌ها از نظر اقتصادی و مالی خیلی ثروتمند و توانا شد، بنابراین متوجه شده‌اند که دیگر تحت هیچ شرایطی نه 98 نه 1400 نه برای آینده سیاسی هیچ جایگاهی را در فکر جامعه مدنی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند.

عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات با اشاره به عملکرد تندروها در موارد خاص گفت: برهمین اساس فضا را مدیریت می‌کنند تا سوال جامعه مدنی، نخبگان و کنشگران بابت کارهای چندین ساله گذشته آنها شکل نگیرد و مردم به دنبال پاسخگویی به ابهامات نباشند.

ناصری با اشاره به وضعیت کشور در پنج سال گذشته که دولت روحانی بر سر کار است، بیان کرد: چون فکر می‌کنم شرایط 92 تا الان انقدر شرایط حساسی بوده و دولت و افکارعمومی درگیر مسائل ویژه‌ای بوده‌اند که فرصت نکردند مطالبه‌گری خود را علیه عملکرد هشت ساله در درون دولت آقای احمدی‌نژاد و عملکرد دوازده ساله در مجالس هفتم، هشتم و نهم داشته باشند و این سوالات را به صورت جدی مطرح کنند.

او افزود: برای این دوره هشت و دوازده ساله سوالات جدی حتی از طرف بخشی از جامعه اصولگرایی مطرح است. به نظر من اینها دریافته‌اند که هر چه فضار را آلوده‌تر و سیاه‌تر کنند، بهتر می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و حداقل درباره گذشته پاسخگو نباشند.

ناصری با اشاره به وقایعی که روز یکشنبه در مجلس رخ داد، تاکید کرد: کاری که در مجلس برای امضا نشدن آن معاهده شکل دادند در همین راستا بود. فکر می‌کنم مغزهای متفکر آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی به هر شکل این معاهده را امضا خواهد کرد اما حالا با دوماه مسکوت ماندنش آنها می‌توانند شرایط بهتری پیدا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها