کد خبر: 193448
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

رئیس محیط زیست شهر تهران:

آب شهر تهران از فاضلاب تأمین نمی‌شود

بازگیر گفت: آب شرب تهران از فاضلاب تصفیه شده تأمین نمی‌شود و این آب تنها برای مصارف کشاورزی جنوب شهر و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب شهر تهران از فاضلاب تأمین نمی‌شود
کد خبر: 193448
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۵ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در رابطه با آب شرب و فاضلاب تهران اظهار کرد: متولی سلامتی آب شرب و چگونگی تامین آن در شهرها شرکت آب و فاضلاب شهری است و سازمان محیط زیست تنها کار نظارت بر این شرکت‌ها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده آب شرب تهران از 5 سد بزرگ اطراف آن یعنی سدهای لتیان، ماملو، امیرکبیر و طالقان و مابقی آب شرب مورد نیاز از چاه‌های حفر شده در دشت تهران تامین می‌شود.

بازگیر گفت: حدود 30 درصد از آب شرب شهر تهران از چاه‌های حفر شده در دشت‌ها و حدود 70 درصد آن نیز از سدهای اطراف تأمین می‌شود.

وی افزود: برای تامین آب شرب شهر تهران از آب تصفیه شده فاضلاب استفاده نمی‌شود، بلکه این آب برای مصارف کشاورزی در جنوب تهران و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس محیط زیست شهر تهران در خصوص آبیاری مزارع کشاورزی در جنوب تهران تصریح کرد: سازمان محیط زیست با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه نظارت و پایش دقیقی بر آبیاری مزارع کشاورزی داشته است و تاکنون اقدامات مناسبی برای بهداشتی بودن آب مخصوص آبیاری مزارع انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها