عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

7 میلیون و 300 هزار نفر تعداد سالمندان کشور/ زیرساخت‌ها برای حمایت از سالمندان فراهم نیست

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس تعداد سالمندان کشور را 7 میلیون و 300 هزار نفر برشمرد و بر ضرورت ارایه لایحه جامع حمایت از سالمندان به مجلس تاکید کرد.

7 میلیون و 300 هزار نفر تعداد سالمندان کشور/ زیرساخت‌ها برای حمایت از سالمندان فراهم نیست
کد خبر: 193585
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روح الله بابایی صالح عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، تعداد سالمندان کشور را 7 میلیون و 300 هزار نفر برشمرد و گفت: تعداد سالمندان روز به روز در حال افزایش است بنابراین نیاز است برنامه ریزی مناسب برای تمرکز بر نیازهای آنها در دستور کار دستگاه های متولی قرار گرفته و زیرساخت های لازم فراهم شود البته امکانات فعلی تا حدودی نیازهای این قشر را رفع می کند اما به طور قطع با توجه به افزایش تعداد سالمندان این امکانات به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه شرایط مشارکت سالمندان در جامعه باید فراهم شود، افزود: شرایط برای حمایت از سالمندان فراهم نیست به گونه ای که بخش زیادی از آنان از لحاظ اقتصادی به اطرافیان خود وابسته بوده و بخشی نیز تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند از سویی درصدی از آنان نیز بیکار بوده و حقوق بازنشستگی ندارند.


وی ارایه خدمات توانبخشی مناسب و مراقبت در منزل را از نیازهای اساسی زندگی سالمندان دانست و ادامه داد: بیماری های مفصلی، مشکلات کلیوی و عروقی از بیماری های رایج در این دوران بوده این در حالی است بخش زیادی از سالمندان تحت پوشش بیمه قرار ندارند و درمان آنها بدون بیمه پایه و تکمیلی به راحتی امکان پذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم مناسب سازی معابر شهری برای تردد سالمندان، تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های شهری مانند خیابان ها، اماکن عمومی، پارک ها و همچنین مترو و اتوبوس ها نه تنها مناسب تردد سالمندان نیست بلکه برای تردد معلولان و جانبازان هم مناسب سازی نشده و مسئولان شهری به این مقوله مهم توجه نکرده اند در واقع وضعیت معابر و فضاهای شهری به گونه ای باعث خانه نشین شدن سالمندان شده است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم تدوین لایحه جامع حمایت از سالمندان، گفت: به طور قطع مجلس حمایت لازم را از تصویب این لایحه خواهد داشت.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با توجه به افزایش تعداد سالمندان مراقبت از آنها را امری ضروری خواند و ادامه داد: اگر مدیریت و برنامه ریزی سیاستگذاری مناسب در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد سالمندی برای کشور به فرصت تبدیل می شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها