کد خبر: 193734
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۱۰:۳۴:۰۰
| |

وزرای رکوردار کسب بیشترین و کمترین تذکر از نمایندگان مجلس چه کسانی هستند؟

علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: در سال دوم فعالیت مجلس دهم یعنی از هفتم خرداد ماه سال 96 تا 22 خرداد سال 97 نمایندگان 2912 تذکر کتبی به رییس‌جمهور و وزرا داشتند که 543 تذکر معادل 18.6 درصد مربوط به رییس‌جمهور و 2300 تذکر مربوط به 18 وزارتخانه بوده است.

وزرای رکوردار کسب بیشترین و کمترین تذکر از نمایندگان مجلس چه کسانی هستند؟
کد خبر: 193734
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکرات کتبی نمایندگان در یک سال گذشته (سال دوم فعالیت مجلس دهم) 2912 عدد بوده، گفت که از این میان 543 تذکر کتبی مربوط به رییس‌جمهور بوده است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: در سال دوم فعالیت مجلس دهم یعنی از هفتم خرداد ماه سال 96 تا 22 خرداد سال 97 نمایندگان 2912 تذکر کتبی به رییس‌جمهور و وزرا داشتند که 543 تذکر معادل 18.6 درصد مربوط به رییس‌جمهور و 2300 تذکر مربوط به 18 وزارتخانه بوده است که طبق ماده 208 آیین‌نامه داخلی مجلس در حوزه وظایف رییس‌جمهور و وزرا بوده و پس از قرائت بخشی از تذکر در صحن علنی مجلس به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: در میان وزارتخانه‌ها، جهاد کشاورزی با 327 تذکر، راه با 315 تذکر، کشور با 262 تذکر، نیرو با 219 تذکر و اقتصاد با 204 تذکر پنج وزارتخانه اول بودند که بیشترین تذکرات را به خود اختصاص دادند.

یوسف‌نژاد یادآور شد: همچنین وزارتخانه‌های اطلاعات با 24 تذکر، دفاع با 35 تذکر، دادگستری با 49 تذکر، ورزش با 56 تذکر و ارتباطات با 62 تذکر پنج وزارتخانه‌ای بودند که کمترین تذکرات کتبی نمایندگان به آنها اختصاص یافته است.

این عضو هیات رییسه مجلس اظهار کرد:‌ اگر سال گذشته تقریبا مجلس 100 جلسه علنی داشته روزانه 30 تذکر کتبی نمایندگان قرائت شده و این نشان دهنده این است که دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها باید برای انجام وظیفه و ارتباط با نمایندگان تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از تذکرات کتبی نمایندگان مربوط به مسائل و دغدغه‌های محلی است که به ادارات کل، سازمان‌های استانی و شهرستانی بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از تذکرات کتبی مربوط به سازمان‌های وابسته یا مرتبط با وزارتخانه‌ها و رییس‌جمهور است و بخشی به سازمان‌های ملی مثل تامین اجتماعی، اوقاف، گردشگری، محیط زیست، بانک مرکزی، مخابرات، دامپزشکی، سازمان جنگل‌ها، دانشگاه‌ها، دخانیات، استاندارد، حوزه هنری، شرکت بخش پالایش، توزیع برق و برق منطقه‌ای بر می‌گردد که چون در سطح ملی وزارتخانه ندارند برخی مسائل منجر به تذکر کتبی نمایندگان می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها