کد خبر: 193835
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

اقدامات اولیه برای نهایی کردن قوانین مرتبط با fatf در سال 88 انجام شد/ چرا تندروها در آن زمان حرف نمی‌زدند؟/ تندروها همان کسانی هستند که بحث رئیس‌جمهور نظامی را مطرح کردند

یک نماینده مجلس گفت: اقدامات تندروها در مواجهه با fatf کاملاً جانب‌دارانه و برخلاف منافع ملی است درحالی‌که در شرایط نامناسبی هستیم و برخی از کشورهای منطقه به دنبال دوئل با ما هستند.

اقدامات اولیه برای نهایی کردن قوانین مرتبط با fatf در سال 88 انجام شد/ چرا تندروها در آن زمان حرف نمی‌زدند؟/ تندروها همان کسانی هستند که بحث رئیس‌جمهور نظامی را مطرح کردند
کد خبر: 193835
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اقدامات تندروها در مجلس بعد از خروج آمریکا از برجام، گفت: گروهی تندرو در جامعه حضور دارند و از این افراد تعدادی هم در مجلس هستند. این افراد با آتش زدن پرچم امریکا، نماد برجام و پهن کردن طومار در صحن علنی مجلس، دقیقاً در مسیر خواست دشمن حرکت کردند. این مسیر کسانی بود که به دنبال آتش‌افروزی در روابط ایران با سایر کشورها هستند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: ما در حال مذاکره با اروپا هستیم و در این شرایط که شوخی‌بردار هم نیست باید به دنبال منافع ملی بود. مردم کشورمان از برخی از حرکت‌ها خسته شده‌اند. اشتغال و شادی برای مردم کشور از ضرورت‌های مهم است که تندروها به این موارد توجه ندارند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ایران از سال 88 به لوایح مرتبط با fatf ازجمله لایحه مبارزه با پول‌شویی واردشده بود اما آن زمان تندروها حرفی نمی‌زدند و در مجلس و خیابان‌ها هم خبری از اعتراض نبود و پیامکی هم به نمایندگان ارسال نمی‌شد. اما در دولت آقای روحانی شاهد اقدامات تند از سوی این گروه هستیم.

بادامچی ادامه داد: در سال 88 اقدامات اولیه برای نهایی کردن قوانین مرتبط با fatf انجام شد البته ممکن است که کارشان در آن زمان پیش نرفته باشد. اما اقدامات اولیه از همان زمان آغاز و پیگیری‌ها انجام‌شده بود البته بدون ایجاد حاشیه‌ای از سوی تندروها. در آن زمان مجلس هم همراهی لازم را انجام می‌داد و از این حرف‌وحدیث‌ها خبری نبود.

او گفت: اقدامات تندروها در مواجهه با fatf کاملاً جانب‌دارانه و برخلاف منافع ملی است درحالی‌که در شرایط نامناسبی هستیم و برخی از کشورهای منطقه به دنبال دوئل با ما هستند. در این شرایط نیازمند حرکت سنجیده و عاقلانه‌ای هستیم. اما تندروها منافع ملی را ترغیب نمی‌کنند و نتیجه کار این افراد ممکن است بر رفتار طرفین مذاکره تأثیر بگذارد و در مذاکره با اروپایی‌ها نتیجه کمتری بگیریم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: این افراد اگر دلشان برای جامعه می‌سوزد باید به مذاکره‌کنندگان دلگرمی بدهند.

بادامچی با اشاره به هدف تندروها از اقداماتی که بعد از خروج آمریکا از برجام انجام دادند، گفت: این افراد می‌خواهند با دولت مقابله کنند و از هول این موضوع به مسیرهایی می‌افتند که به ضرر کشور است. آن‌ها می‌خواهند با دولت مقابله کنند و دولت چپ و راست هم می‌رود، ایراد می‌گیرند. این‌ها همان‌هایی هستند که بحث رئیس‌جمهور نظامی را هم مطرح کردند که نشان‌دهنده عدم شناخت مسائل کشور، منطقه و رشد کشور است.

او خطاب به تندروها، تأکید کرد: ما باید نشان دهیم که با پولشویان و تروریست‌ها همراه نیستیم. این افراد این‌ها را نمی‌دانند که اگر می‌دانستند این اقدامات را انجام نمی‌دادند. این افراد از حرکت‌های نو در دنیا غافل هستند درحالی‌که ما در کشور نیازمند همراهی صمیمانه هستیم. در مسائل مذاکره با دنیا و منطقه همه باید بدانند ما مخالف تروریست‌ها هستیم و با آن‌ها مبارزه می‌کنیم اما اقدامات تندروها این موضوع را نشان نمی‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها