کد خبر: 193912
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

فعالیت قطار مسافری تبریز - وان از سر گرفته شد

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: قطار مسافری تبریز - وان ترکیه پس از پنج سال با ظرفیت جابجایی 250 نفر در این مسیر دوباره راه‌اندازی شد.

فعالیت قطار مسافری تبریز - وان از سر گرفته شد
کد خبر: 193912
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شاپور ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: این قطار مسافری شب های دوشنبه هر هفته ساعت 23 و 30 دقیقه از تبریز به مقصد وان و شب های سه شنبه همان هفته ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت ایران از وان به مقصد تبریز حرکت می کند.


وی اظهار داشت: مسافران برای تهیه بلیط این قطار می توانند از طریق سایت اینترنتی یا یکی از مراکز فروش بلیت قطار در سراسر کشور اقدام کنند.


مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه قطار تبریز - وان به صورت اکسپرس خواب با کوپه‌های 6 نفره است، یادآوری کرد: ظرفیت این قطار در صورت استقبال مسافران قابل افزایش بوده و با توجه به تردد روزانه 300 تا 500 نفر از مرز ایران به ترکیه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت آن افزایش یابد.


ارصلانی با بیان اینکه سیاست کلی راه‌آهن هدایت مسافران جاده ای به سمت ریلی و جذب گردشگر با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، ادامه داد: راه‌اندازی قطار تبریز - وان در راستای رویداد تبریز 2018 انجام شده است.


وی گفت: در این راستا با طرف ترکیه ای برای تبلیغ این رویداد در وان و شهرهای اطراف توافق شده است تا زمینه جذب بیشتر گردشگران از این کشور به تبریز فراهم شود.


فعالیت خط آهن تبریز- وان حدود پنج سال قبل به دلیل بمب گذاری در خاک ترکیه متوقف شد.


این خط از جمله مزیت های نسبی در حوزه های تجارت و گردشگری بین ایران و ترکیه است و امکان تبادل کالا و مسافر میان تبریز با شهرهای ترکیه در امتداد مسیر وان-استانبول را فراهم می کند.


نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.


راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.


راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها