قائم مقام سازمان امور مالیاتی:

فرارهای مالیاتی از دل اقتصادهای زیرزمینی بیرون می‌آید

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اقتصاد زیرزمینی در نهایت منجر به فرار مالیاتی،‌ ناکارآمدی قوانین و غیره می‌شود.

فرارهای مالیاتی از دل اقتصادهای زیرزمینی بیرون می‌آید
کد خبر: 193938
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا صورت مشخصی از میزان پرداختی‌ بخش‌های شفاف و غیرشفاف مالیات‌ها وجود دارد؟ اظهار کرد: اعلام چنین آماری در گروی تحقیق و دستاوردهای مراکز پژوهشی است چرا که با بیان مقدار اقتصاد زیرزمینی در کشور می‌توان میزان فرارهای مالیاتی را تخمین زد.

پناهی بیان کرد: مطابق پژوهش‌های اخیر حدود 20 درصد از اقتصاد کشور زیرزمینی تخمین زده شده است که این مقدار در نهایت منجر به فرار مالیاتی،‌ ناکارآمدی قوانین و غیره می‌شود.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با همبستگی دستگاه‌های اجرایی می‌توان شفافیت اقتصادی را در تمام بخش‌های اقتصاد جامعه به وجود آورد و به این طریق نظم و انضباط مالی در تمام امور حاکم می‌شود و فساد مالی دیگر رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: به هر میزان که نظم مالیاتی در کشور وجود داشته باشد، کارایی نظام مالیاتی بیشتر می‌شود چرا که به اصطلاح حساب و کتاب تمام امور مشخص است.

پناهی افزود: وجود نظم و انضباط‌ مالی می‌تواند عدالت اقتصادی و شفافیت مالی را رقم زند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور در پایان گفت:‌ نظام مالیاتی کشور باید با ایجاد شفافیت، نظم و انضباط و الگوبرداری از کشورهای توسعه‌یافته بتواند شیوه مناسبی برای برخورد با مودیان متخلف انتخاب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها