کد خبر: 194040
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

حسین کمالی خبر داد:

برگزاری کنگره ملی خانه احزاب؛ هفتم تیر

کنگره ملی احزاب ایران در روز هفتم تیر با حضور شخصیت‌ها، اساتید دانشگاه و صاحبنظران سیاسی برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره ملی خانه احزاب؛ هفتم تیر
کد خبر: 194040
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کمالی امروز (دوشنبه) در نشست خبری گفت: کنگره ملی خانه احزاب ایران از ساعت 9 صبح تا 16 عصر هفتم تیرماه در مجتمع ایوان شمس برگزار خواهد شد.


او با بیان اینکه برای برگزاری این کنگره، دولت اعتبار و کمکی در اختیار ما قرار نداد، گفت: ما برای این کنگره، از روسای قوا، اساتید دانشگاه و صاحب نظران عرصه سیاست جهت اعلام نظرات دعوت کرده ایم با این حال نمی خواهیم اعلام نظرات فرمایشی و مهندسی شود و این نشست باید در نهایت به نشستی علمی تبدیل شود.


کمالی گفت: در کشور ما گفتمان اجتماعی مناسب شکل نمی گیرد و درباره مسائل مختلف کشور، جمعیت هایی وجود دارند که حرف خود را می زنند اما آن را به گفت‌وگو نمی گذارند. این در مورد احزاب هم صادق است و در این زمینه با کاستی و نارسائی هایی رو به رو هستیم.


او با اشاره به اینکه احزاب هنوز نتوانسته اند نقش و تاثیرگذاری خود را داشته باشند، افزود: احزاب در شرایطی قرار ندارند که بتوانند دولت تشکیل دهند یا بتوانند در موضوعات اجتماعی خود را نشان بدهند. در زمان انتخابات هم رقابت ها غیربرنامه‌ای است وعده‌ای هم چندان تفکر حزبی ندارند یا برخی هم آن را برای خود خطر می دانند.


رییس خانه احزاب ایران با اشاره به نقش احزاب در گردش نخبگان و توسعه دموکراسی در کشور تاکید کرد: مسئولان کشوری جز مقام معظم رهبری که دبیرکلی حزب را در کارنامه شان دارند، اعتقادی به کار حزبی ندارند و احزاب جایگاه خوبی در جامعه پیدا نمی کنند.


او گفت: ما باید این موضوع را بررسی کنیم که چرا احزاب نتوانسته اند افرادی را به صورت آزادانه به مجلس بفرستند یا دولتی را انتخاب کنند.


رییس خانه احزاب ایران همچنین درباره یارانه دو میلیارد تومانی این نهاد که قرار بود از سوی وزارت کشور تخصیص داده شود، گفت: یک ماه پیش اعلام کردند که مبلغ 2 میلیارد تومان واریز شده است اما تاکنون مبلغی واریز نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها