رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد:

کشف دو تن مواد مخدر از اطراف مدارس

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از دو تن انواع مواد مخدر از اطراف مدارس در سال گذشته خبر داد.

کشف دو تن مواد مخدر از اطراف مدارس
کد خبر: 194187
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار مسعود زاهدیان در نشست خبری صبح امروز خود اظهارکرد: پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در راستای اقدامات پیشگیرانه خود در سال گذشته، بیش از 500 مدرسه در سراسر کشور را که در مناطق آلوده قرار داشتند شناسایی کرده و در همین راستا از اطراف این مدارس بیش از 2000 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگیری معتادان متجاهر و پاکسازی آنان از اطراف مدارس نیز اجرا شده است، افزود: برای امسال نیز 2000 مدرسه هدفگذاری شده است.


زاهدیان تاکید کرد: این کشفیات داخل مدارس نبوده بلکه در اطراف مدارس بوده است.

بیشترین مواد کشف شده در اطراف مدارس

زاهدیان درباره بیشترین مواد کشف شده در اطراف مدارس نیز گفت: انواع قرص ها، گل، ماری جوانا و حشیش از انواع مواد کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین در ادامه از کشف 713 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر خود افزایشی 14 درصدی داشته است. همچنین مجموعه کشفیات مواد مخدر در سال گذشته 808 تن بوده که منهای 713 تنی که از سوی ناجا کشف شد مابقی آن از سوی عوامل سپاه، گمرک، پست و ... کشف شده است.


زاهدیان با بیان اینکه پلیس برای مبارزه با مواد مخدر تمرکز خود در مرز و همچنین مرزهای دریایی را افزایش داده است،‌ گفت: در سال گذشته طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از 9000 تن انواع مواد مخدر در افغانستان کشف شده است که البته تخمین ما این است که حدود 10 هزار تن کشفیات مواد مخدر در افغانستان بوده است.


وی با بیان اینکه در هر نقطه‌ای از جهان که ناامنی وجود داشته باشد تولید مواد مخدر نیز افزایش می‌یابد ادامه داد: به نظر می‌رسد که با توجه به روند رو به رشد افزایش کشف مواد مخدر طی سال‌های اخیر وضعیت در افغانستان وخیم‌تر نیز بشود. به طوریکه در سال 2001 آمار کشفیات تریاک در افغانستان 185 تن بود اما امروز به بیش از 9000 تن رسیده است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه امروز بیش از 75 درصد از کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی و استان‌های منتهی به مرز انجام می‌شود، گفت: همچنین بیش از 70 درصد کشفیات ما نیز با اقدامات و اشراف اطلاعاتی صورت می‌گیرد و خوشبختانه زیرساخت‌ها و امکانات اطلاعاتی ما نیز امکانات خوبی است.


زاهدیان با بیان اینکه امروزه بخش عمده‌ای از درآمدهای ناشی از قاچاق مواد مخدر برای داعش، طالبان و گروه‌های اینچنینی هزینه می‌شود، گفت: سهم زیادی از این درآمدها صرف توسعه این گروه‌ها می‌شود.

وی از افزایش تولید هروئین و مرفین در افغانستان نیز خبر داد و گفت: کشفیات ما نیز موید این نکته است که تولید هروئین در افغانستان افزایش داشته است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اسیدهایی که برای ساخت هروئین و مرفین لازم است، گفت: این اسیدها در اختیار کشورهای صنعتی است و خرید و فروش آن باید با مجوز انجام شود. حالا معلوم نیست که چطور این مواد به افغانستان می‌رسد.


زاهدیان با بیان اینکه 6.6 میلیارد دلار گردش مالی تولید تریاک در افغانستان است، گفت: طبق آمارهای سازمان ملل حدود 25 تا 30 درصد درآمد ناخالص ملی افغانستان مربوط به تست تریاک است.


وی در بخش دیگری از سخنانش از کشورهای مقصد قاچاق مواد مخدر در مبارزه با این پدیده شوم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از کشورهایی که مقصد قاچاق مواد مخدر هستند اراده مناسبی برای برخورد با مواد مخدر ندارند و ایران به تنهایی با قاچاق مبارزه می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها