آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست/نرخ هر کیلو مرغ 7500 تومان

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده های دامی و زیان انباشت تولیدکنندگان، آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست.

آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست/نرخ هر کیلو مرغ 7500 تومان
کد خبر: 194197
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی،با انتقاد از اوضاع نامساعد مرغداران گفت: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام به اندازه نیاز مرغداران نهاده در اختیار ندارد که بتواند آن را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد؛ بنابراین مرغداران به ناچار باید مابقی نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند که این امر به سبب اختلاف فاحش قیمت به زیان مرغداران تمام می شود.

وی نرخ هر کیلو ذرت تحویل به مرغدار در بازار آزاد را یک هزار و 300 وکنجاله سویا را 2 هزار و 900 تومان اعلام کرد و افزود: نرخ توزیع نهاده های دامی، توسط پشتیبانی امور دام نسبت به مدت مشابه سال قبل، ناشی از افزایش قیمت جهانی و نوسان نرخ ارز؛ 30 تا 40 درصد رشد داشته است.

یوسفی نرخ توزیع هر کیلو ذرت توسط شرکت پشتیبانی امور دام به مرغداران را یک هزار و کنجاله سویا را یک هزار و 900 تا 2 هزار تومان در بازار اعلام کرد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست، تصریح کرد: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده های دامی و زیان انباشت تولیدکنندگان، مرغداران در شرایط نامساعدی به سر می برند که با ادامه این روند پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خرید جوجه و جوجه ریزی سالن های خود تجدید نظر خواهند کرد و در نهایت قیمت جوجه با افت زیادی در بازار روبرو خواهد شد، کمااینکه در شرایط کنونی، نرخ جوجه به حداقل خود رسیده است.

یوسفی ادامه داد: هم اکنون شرکت پشتیبانی امور دام برای تعادل نرخ مرغ در بازار، اقدام به خرید مرغ زنده در کنار مرغ منجمد می‌کند که از ستاد تنظیم بازار انتظار می رود با بررسی قیمت تمام شده تولید، تجدید نظری در نرخ مرغ در بازار ایجاد کند.

یوسفی گفت: با استمرار نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار، واحدهای مرغ مادر برای جلوگیری از زیان خود اقدام به کاهش جوجه ریزی واحد های خود کرده تا قیمت ها را افزایش دهند؛ این امر نتیجه ای جز کمبود عرضه مرغ در بر نخواهد داشت.

به گفته وی؛ براساس آخرین آمار ماهانه 115 تا 120 میلیون قطعه جوجه تولید می شود

وی تاکید کرد: خرید مرغ زنده به کُندی در حال انجام است، به همین خاطر مرغ های تولیدی در سالن های مرغداری و کشتارگاه ها باقی می‌ماند، این امر در افزایش وزن مرغ و زیان مرغداران تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 800، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 5 هزار و 300، غرفه های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 500 و خرده فروشی های سطح شهر 6 هزار و 500 تا 7 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها