کد خبر: 194211
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

یک مقام مسئول در شبکه آیو اسپرت در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین به حذف آزاده صمدی از اجرای یک برنامه واکنش نشان داد؛

خسارت‌های وارد شده به برنامه« زابی‌واکا» از کجا جبران می‌شود؟/ دوستان اعتقاد داشتند که یک برنامه ورزشی نباید مجری زن داشته باشد/ تلویزیون قصد نابودی بخش خصوصی را دارد

یک مقام مسئول در شبکه آیو اسپرت درباره حذف یک مجری از برنامه این شبکه گفت: ناظر پخش صدا و سیما در صحنه حاضر شد و درخواست داشت تا خانم صمدی آن مکان را ترک کند. نکته جالب این است که آزاده صمدی ممنوع تصویر نیست و در برنامه‌های تلویزیونی زیادی شرکت می‌کند. یعنی مشکل خانم صمدی نبود. دوستان اعتقاد داشتند که یک برنامه ورزشی نباید مجری زن داشته باشد.

خسارت‌های وارد شده به برنامه« زابی‌واکا» از کجا جبران می‌شود؟/ دوستان اعتقاد داشتند که یک برنامه ورزشی نباید مجری زن داشته باشد/ تلویزیون قصد نابودی بخش خصوصی را دارد
کد خبر: 194211
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- در حالی که قرار بود ویژه برنامه جام جهانی از شبکه اینترنتی آیو با نام «زابی‌واکا» با اجرای آزاده صمدی پخش شود، ناظران سازمان صداوسیما بعد از چند برنامه جلوی اجرای آزاده صمدی در این برنامه را گرفتند و بهرنگ علوی به عنوان جایگزین او اجرای این برنامه را بر عهده گرفت. یک مقام مسئول در شبکه آیو اسپرت درباره این موضوع و خسارت های وارده به این برنامه توضیحاتی را به اعتمادآنلاین ارائه داد که در ادامه می‌خوانید.

این مقام مسئول در واکنش به حذف آزاده صمدی از برنامه «زابی‌واکا» به اعتماد‌آنلاین گفت: «یک مرکز در صداسیما وجود دارد به نام مرکز تلویزیونی تعاملی در واقع این بخش ناظر بر قرارداد شبکه‌های اینترنی مثل آیواسپرت‌ با تلویزیون‌ است. اکثر شبکه‌های اینترنتی برای جذب مخاطب بیشتر برنامه‌هایی را برای جام جهانی ترتیب داده بودند. جنگ رقابتی و محتوایی سالمی بین شبکه‌های اینترنتی شکل گرفته بود.»

او ادامه داد: «هیچگاه این قصد را نداشته‌ایم که با برنامه عادل فردوسی یا چنین برنامه‌هایی رقابت کنیم. اساسا زمین بازی ما با برنامه‌ای شبیه به نود متفاوت است. زیرا ما رسانه تخصصی ورزشی نیستیم بلکه سعی داریم که در بخش سرگرمی‌های ورزشی فعالیت داشته باشیم. قرار بود که ما به جام جهانی به صورت طنز و غیر جدی نگاه کنیم. قصد نداشتیم فقط درباره فوتبال صحبت کنیم. بلکه مایل بودیم درباره غذا، موسیقی و سینمای کشورهایی که در جام جهانی حضور دارند صحبت کنیم. مهمان‌های بسیار جذابی دعوت کردیم تا برنامه برای مخاطبان جالب‌تر شود.»

او در واکنش به حذف آزاده صمدی از برنامه« زابی‌واکا» گفت: «برای جذابیت بیشتر برنامه قرار شد که یک بازیگر زن برنامه «زابی‌واکا» را اجرا کند؛ که با خانم ازاده صمدی صحبت کردیم و او هم پذیرفت. روز دوم پخش برنامه وسط اجرا و قبل از بازی ایران و مراکش قطع شد. ناظر صداوسیما اعلام کرد که خانم صمدی اجازه اجرا ندارد و باید از استودیو خارج شود. ناظر پخش در صحنه حاضر شد و درخواست داشت تا خانم صمدی آن مکان را ترک کند. نکته جالب این است که ازاده صمدی ممنوع تصویر نیست و در برنامه های تلویزیونی زیادی شرکت می کند. یعنی مشکل خانم صمدی نبود. دوستان اعتقاد داشتند که یک برنامه ورزشی نباید مجری زن داشته باشد.»

این مقام مسئول درباره خسارت‌هایی که به برنامه «زابی‌واکا» وارد شده است به اعتمادآنلاین گفت: «متاسفانه در وسط برنامه به ما گفتند که قطع کنید. دو روز از اجرای ما گذشته بود. هزینه بسیار زیادی متحمل شده بودیم و با این تصمیم دچار خسارت زیادی شدیم. می توانم به جرات بگویم یکی از عظیم‌ترین و پرخرج‌ترین برنامه‌های اینترنتی چند سال اخیر را دوستان متوقف کردند. از لحاظ تعداد عوامل نوع دکور و تمام مسائلی که پیرامون این برنامه بود در نوع خود منحصر به فرد بود. ما گروهی را هم به روسیه فرستادیم. اما تمام این مسائل برای صدا سیما مهم نبود و سه روز برنامه ما تعطیل شد.»

این مقام مسئول درباره چگونگی مفاد قرارداد با صدا و سیما گفت: «طبق قراردادی که با صدا و سیما داریم آنها ناظر برنامه‌های شبکه‌های اینترنتی هستند و ما هیچ فرقی با شبکه‌هایی مانند نسیم یا شبکه ورزش نداریم. یعنی ناظر صدا و سیما هر موقع که بگوید قطع کنید ما مجبور هستیم که گوش دهیم. نگاه صدا و سیما به ما مانند شبکه‌های داخلی است. این نگاه کاملا غلط است به این دلیل که ما به دنبال مخاطبان تلویزیون نیستیم بلکه به دنبال کسانی هستیم که تلویزیون نگاه نمی‌کنند. ما رسانه‌های جدیدی هستیم. اما نگاه تلویزیون این گونه نیست. خسارت‌های وارد شده از کجا جبران می شود؟ برای تلویزیون اهمیتی ندارد. این حرکت تلویزیون یعنی نابودی بخش خصوصی. موضوعات ما دغدغه نیست. قبل از این موضوع هم مشکلاتی داشته‌ایم اما توجهی نمی کنند و برایشان مهم نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها