نماینده استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

هیچ مجوزی برای ورود آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه داده نشده است

نماینده استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: هیچ مجوزی برای ورود آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه وجود ندارد و بناست که در نخستین مرحله از خود کشور، این آب تامین شود.

هیچ مجوزی برای ورود آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه داده نشده است
کد خبر: 194219
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد سرخوش بانماینده استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با رد صحبت‌های نماینده مردم ارومیه در مجلس مبنی بر انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه و با تاکید دوباره بر اینکه در پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، هیچ برنامه‌ای برای انتقال آب از خارج از کشور وجود نداردگفت: در این رابطه هیچ اجازه‌ای نیز برای ورود آب از وان ترکیه وجود ندارد و بنا است که در نخستین مرحله از خود کشور، این آب تامین شود.

وی تصریح کرد: اگر در آینده مشکل جدی در این زمینه به وجود بیاید تنها در آن شرایط است که گزینه وارد کردن آب از کشور همسایه مدنظر قرار می‌گیرد.

نماینده استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها برای فاینانس انتقال آب به دریاچه ارومیه اعلام آمادگی می‎کنند.

سرخوش بیان کرد: حتی هیچ گونه طرح و برنامه‌ای در این زمینه وجود نداشته و حتی هیچ برنامه مطالعاتی زیست محیطی برای اختلاف این دو آب نیز برای آن انجام نشده و اجازه‌ای نیز داده نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین هم اکنون ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، مخالف انتقال آب از وان ترکیه است چون از داخل کشور می‌تواند تامین ‌شود.

نماینده استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود بارندگی‌های چند روزه گذشته، تراز دریاچه ارومیه افزایش نیافته است گفت: با توجه به اینکه ورودی آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد بنابراین شاهد هیچ گونه افزایش تراز آبی نبوده‌ایم.

وی بیان کرد: بنابراین در روزهای اخیر بر اثر بارش‌ها، تنها آب‌های زیرزمینی بالا آمده و حتی آب سدها نیز افزایش یافته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها