کد خبر: 194461
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۴:۴۹:۰۰
| |

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین:

ایجاد 80 هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین طی افق 20 ساله

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین از ایجاد 80 هزار فرصت شغلی در افق 20 ساله در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین خبر داد و گفت: اولویت اصلی در این منطقه با پروژه‌های حوزه «پتروشیمی» است.

ایجاد 80 هزار شغل در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین طی افق 20 ساله
کد خبر: 194461
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب دباغ مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین در جلسه پیگیری وضعیت مناطق ویژه اقتصادی استان کرمانشاه که امروز (30 خرداد) با حضور استاندار برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هزینه شده است.

وی اولویت اصلی پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را با پروژه‌های حوزه پتروشیمی دانست و افزود: برای این منطقه تاکنون 26 پروژه در بخش‌های مختلف تعریف شده که هشت پروژه آن در بخش نفت و گاز است.

به گفته دباغ، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای هزار نفر به صورت مستقیم و برای 1.5 برابر این تعداد به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین پیش‌بینی کرد، تا افق 20 ساله حدود 80 هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین ایجاد شود و نزدیک به 256 هزار نفر جمعیت تحت تاثیر این منطقه باشند.

دباغ در ادامه از نیازهای مهم این منطقه برای واگذاری اراضی و پای کار آمدن سرمایه‌گذاران یاد کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی ما برای سال جاری تامین پنج مگاوات برق است که شرکت توزیع برق قول داده در صورت تامین اعتبار این میزان برق را امسال در اختیار ما قرار دهد.

وی از نیاز به سه تا پنج لیتر در ثانیه آب هم در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: آب این منطقه اکنون از آب شرب قصرشیرین تامین می‌شود.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین خواستار حل مشکل راه دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هم شد که قرار است چهار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شود.

دباغ مهمترین و اصلی‌ترین مشکل کنونی این منطقه را شیوه واگذاری اراضی به متقاضیان عنوان کرد و گفت: بر اساس قراردادی که با امور اراضی در گذشته نوشته شده هرگونه واگذاری اراضی این منطقه تخلف است و پیگرد قضایی و کیفری دارد.

وی تاکید کرد: این امر باعث شده برای واگذاری زمین به متقاضیان و تامین زیرساخت‌ها و آب و برق با تردید مواجه شویم.

دباغ خواستار اصلاح این قرارداد با همکاری استانداری و جهاد کشاورزی شد تا در صورت نیاز موضوع از بعد کشوری هم پیگیر شود.

وی عنوان کرد: البته این موضوع فقط مختص به منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیست و در بسیاری از استان‌های دیگر برای سایر مناطق ویژه اقتصادی نیز پیش آمده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها