کد خبر: 194644
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

رای‌گیری لایحه مهاجرتی آمریکا به تاخیر افتاد

رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا رای‌گیری درخصوص لایحه مهاجرتی که طی هفته‌های گذشته نتوانسته بود حمایت کافی را برای تصویب به دست آورد، به تاخیر انداختند.

رای‌گیری لایحه مهاجرتی آمریکا به تاخیر افتاد
کد خبر: 194644
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تاریخ رای‌گیری برای این لایحه پیش از این برای امروز (جمعه) مقرر شده بود تا به اعضای مجلس نمایندگان زمان بیشتری برای بررسی آن داده شود. تاخیر در برگزاری این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که آنان در جلسه روز پنجشنبه قادر به حل اختلافات درباره مسائل کلیدی در خصوص این لایحه نشدند.

با اینکه اعضای جمهوری‌خواه این لایحه را یک مصالحه نامیده‌اند اما پیش‌نویس آن بدون در نظر گرفتن دموکرات‌ها صورت گرفته و مصالحه‌ای با محافظه‌کاران و اعتدال‌گرایان این حزب است.

حتی در صورتی که این لایحه بتواند در مجلس رای کافی را به دست آورد، پیش‌بینی می‌شود که دموکرات‌های سنا تصویب آن را متوقف کنند، چرا که آنان با اعمال محدودیت بر مهاجرت‌های قانونی و تامین سرمایه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مخالف هستند.

در همین حال مشخص نیست که بیش از 2300 کودکی که بر مبنای سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از خانواده‌هایشان دور شده‌اند، چه زمان و چگونه به خانواده‌هایشان ملحق خواهند شد.

جف دنهام، نماینده جمهوری‌خواه پس از یک جلسه دو ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد، اظهار کرد، رای‌گیری تا هفته آینده به تاخیر خواهد افتاد تا احتمال دستیابی به مصالحه‌ای جدید مشخص شود.

بنا بر این پیش‌نویس، این لایحه به منظور ایجاد راهی به سوی شهروندی برای مهاجران و تامین سرمایه ساخت دیوار در مرز با مکزیک تنظیم شده و ملزم می‌دارد که کودکان مهاجر با خانواده‌هایشان که در انتظار تصمیم‌گیری در خصوص بازگردانده شدن به کشورشان به سر می‌برند، در یک جا نگهداری شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها