محمد هاشمی‌رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

روایتی از توطئه کودتای نظامی آمریکا در زمان امام(ره)/ مسئولان باید درباره مشکلات برای مردم توضیح دهند/ نباید به کمیته مقابله با جنگ روانی اکتفا کرد

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کمیته مقابله با جنگ روانی آمریکا که سران قوا درباره آن تصمیم گرفته‌اند، گفت: نباید تنها به این کمیته مقابله با جنگ روانی اکتفا کنیم.

روایتی از توطئه کودتای نظامی آمریکا در زمان امام(ره)/ مسئولان باید درباره مشکلات برای مردم توضیح دهند/ نباید به کمیته مقابله با جنگ روانی اکتفا کرد
کد خبر: 194671
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد هاشمی‌رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصمیم سران قوا درباره تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با جنگ‌ روانی آمریکا بیان کرد: آمریکایی‌ها بحث‌هایی را به عنوان تحریم‌های فلج‌کننده مطرح کردند آقای ترامپ تا به حال چندین بار گفته که تحریم‌هایی که این بار اعمال می‌شود عادی نیست بلکه تحریم‌های فلج کننده است.

هاشمی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» در ادامه بیان کرد: دشمنی آمریکا با ایران و جمهوری اسلامی مربوط به امروز نیست. از اواخر سال 57 که شاه فرار کرده بود و بختیار دولت تشکیل داد و موفق نبود، راهکاری بررسی و پیشنهاده شد که آمریکا در ایران کودتای نظامی کند.

او ادامه داد: هنوز انقلاب پیروز نشده و جمهوری اسلامی هم تشکیل نشده بود که نماینده‌ای از آمریکا به ایران فرستادند و کارتر هم نماینده‌ای به نوفل‌لوشاتو اعزام کرد و به امام توصیه کرد که در حال حاضر به ایران نروید چون برای شما خطر دارد.

رییس اسبق صداوسیما در ادامه توضیح داد: بعد از این دیدار امام(ره) گفتند چند روز دیگر به ایران می‌روند. زمانی که از ایشان پرسیدند، گفتند آمریکا خیرخواه من نیست، معلوم می‌شود که اینها توطئه‌ای دارند و اگر من در ایران باشم مانع این توطئه می‌شوم.

هاشمی عنوان کرد: بعدا اسناد محرمانه‌ای در لانه جاسوسی کشف شد که آقای هایزر برای کودتای نظامی به ایران آمده بود. تصمیم هم بر این بود که چهارصد نفر از فعالان سیاسی ایران از جمله امام را بازداشت و در یکی از جزایر سر به نیست کنند تا شاه را برگردانند. چهل روز هم هایزر در ایران بود اما در پایان چهل روز به این نتیجه رسید که کودتا نظامی در ایران امکان ندارد.

این فعال سیاسی در ادامه تاکید کرد: بنابراین دشمنی آمریکا با ایران ربطی به امروز و دیروز ندارد، از قبل از پیروزی انقلاب با ایران مخالف بود و از روزی هم که انقلاب پیروز شد، هر روز یک توطئه کردند اما تا به امروز موفق نشدند. هر توطئه‌ای که داشتند ایران متناسب آن توطئه امکانات را فراهم و مقابله کرده و نتیجتا هم پیروز شده است.

او افزود: حالا توطئه‌ای مانند جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید، آشوب منافقین دو سال و ... اما همیشه ایران پاتکی برای توطئه‌های آمریکا داشته و از ابزاری برای خنثی کردن توطئه دشمن استفاده کرده است.

تاکید ترامپ برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده، جنگ روانی است

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اقداماتی که این روزها رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند، گفت: حالا در این مقطع آقای ترامپ آمده تا به تعبیر خود تحریم‌های فلج‌کننده را اجرا کند و ایران را به زانو درآورد. اینها جنگ روانی است و رسانه‌های داخلی و خارجی حامی در این کشور همراه با او به روش‌های مختلف در نظر دارند تا علیه ایران جنگ روانی راه بیندازد.

این فعال سیاسی با بیان این موضوع که آمریکایی از کارهای کوچکی شروع می‌کنند، بیان کرد: این یک روش است که از مسائل پیش پا افتاده‌ای شروع می‌کنند مانند اینکه فلان شرکت کفش‌فروشی گفته که من کفش به ورزشکاران ایرانی نمی‌دهم. جنگ روانی از همین موارد کوچک شروع می‌شود تا به مسائل و ارتباطات تجاری و بانکی با کشورهای دنیا ختم می‌شود.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر بخواهیم در مقابل این تحریم‌های فلج‌کننده کاری انجام دهیم باید از دو بعد پیش رویم، عنوان کرد: ابتدا از بعد اقتصادی باید راهکارهایی را که دولت و نظام طراحی و انتخاب کرده‌اند در پیش بگیریم تا اوضاع آشفته‌ای که حاصل همین جنگ روانی است، سامان دهیم.

او در ادامه افزود: از طرف دیگر مردم هم باید هوشیار باشند که قسمتی از این موضوعات واقعیت دارد ما نمی‌گوییم که کمبود و مشکلی وجود ندارد، اما این جزیی از کار است. باید دقت داشت که همه حوزه‌ها این طور نیست اینها تلاش می‌کنند که موضوعات را به همه کشور تعمیم بدهند و جنگ روانی راه اندازند.

هاشمی‌ در ادامه با تاکید بر مقابله با جنگ روانی که آمریکا به راه انداخته است، گفت: بنابراین نباید تنها به این کمیته مقابله با جنگ روانی اکتفا کنیم، آن یک حیطه ضروری است، در کنار آن باید اقدامات اصلاحی در حوزه اقتصاد، حمایت از تولید، مقابله با قاچاق کالا ... هم در دستور کار باشد، البته اینها مواردی است که یک شبه هم قابل اجرا نیستند.

او تاکید کرد: بنابراین این اعمال باید به عنوان دو حرکت موازی انجام شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام صورت گرفته در راستای اصلاح امور و بهبود وضعیت کشور حرکت کرد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: همچنین باید درباره کارها و اتفاقاتی که در کشور انجام می‌شود توضیح داد که این موارد چگونه است. به هر حال این توضیحات و اطلاع‌رسانی‌ها تاثیر بسزایی می‌توانند در نتیجه کار داشته باشند. باید با ابزار و بیان مناسب و با توجه به واقعیت‌هایی که با آن روبرو هستیم، توضیح داده شود.

رییس اسبق سازمان صداوسیمای کشور با تاکید براین موضوع که نباید در برخی امور بزرگ‌نمایی انجام شود، بیان کرد: موضوع دیگر اینکه در داخل کشور در حال حاضر تریبون‌هایی وجود دارند که نسبت به امور بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی می‌کنند، یکی از کارهایی که باید جلوی آن گرفته شود به نظر من همین جلوگیری از سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی است.

او در ادامه با تاکید بر لزوم کمیته مقابله با جنگ‌روانی آمریکا گفت: به هر حال به نظر من وجود این کمیته مقابله با جنگ روانی آمریکا ضروری است اما باز هم تاکید می‌کنم که در کنار این کمیته باید به ساماندهی امور اقتصادی مانند بازار ارزف سکه و ... هم پرداخته شود.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مطمئنا این بار هم مانند دفعات متعدد در چهل سال گذشته باز هم جمهوری اسلامی از این اتفاقات پیروز بیرون می‌آید و بار دیگر رییس‌جمهور آمریکا رسوا خواهد شد.

او در ادامه تاکید کرد: البته ترامپ از نظر بیشتر کشورهای دنیا رسوا است و او را قبول ندارند و حتی روانشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که او واجد شرایط ریاست‌جمهوری نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها