کد خبر: 194684
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

فرماندار سنندج:

اجازه برگزاری جشنواره اسب در چمن ورزشگاه 22 گولان را نمی‌دهیم

 قرار بر این است دومین دوره جشنواره ملی اسب کرد در روزهای ششم تا هشتم تیرماه امسال در محل چمن ورزشگاه 22 گولان سنندج برگزار شود اما فرماندار سنندج با آن مخالف است.

اجازه برگزاری جشنواره اسب در چمن ورزشگاه 22 گولان را نمی‌دهیم
کد خبر: 194684
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۱ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب ایجاد نشاط و شادابی در جامعه شود اما این رویداد از سوی دیگر، سبب نگرانی جامعه ورزشی به‌خصوص دوندگان سنندجی شده است، آنها می‌گویند «ورزشگاه 22 گولان سنندج محل برگزاری جشنواره اسب نیست، پیست تارتان این مجموعه آسیب می‌بیند، چرا مسئولان بی‌توجه هستند، این جشنواره را در پیست اسب‌سواری برگزار کنند، خود مسئولان ورزشی اسب‌ها را کنترل می‌کنند یا اسب‌سواران» اینها بخشی از اظهارات و نگرانی‌های این ورزشکاران بود اما ظاهراً گوش متولیان حوزه ورزش کردستان به خواسته‌های به‌حق آنان بدهکار نیست!

گرچه ورزشگاه 22 گولان سنندج پس از گذشت 13 سال از گلنگ‌زنی، هنوز نیمه‌تمام مانده و ورزشکاران در حسرت و آرزوی اتمام آن هستند و چمن این مجموعه نیز وضعیت مناسبی ندارد و اصلاً قابل استفاده نیست!، اما خبرنگار تسنیم به‌دلیل اهمیت موضوع و حداقل جلوگیری از آسیب‌رساندن به پیست تارتان این مجموعه و انعکاس نگرانی‌های به‌حق ورزشکاران، برای بار دوم موضوع را از طریق رئیس هیئت دو و میدانی استان کردستان، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان و فرماندار سنندج پیگیری کرد و اظهارات و حمایت قاطعانه فرماندار می‌تواند خبرهای خوب و دلگرم‌کنننده‌ای برای ورزشکاران داشته باشد.

ابراز نگرانی رئیس هیئت دو و میدانی کردستان از برگزاری جشنواره اسب در "ورزشگاه 22 گولان"

سایه‌میر صادقی، رئیس هیئت دو و میدانی استان کردستان در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری جشنواره اسب در "ورزشگاه 22 گولان سنندج" آسیبی به پیست تارتان مجموعه نمی‌رساند، اظهار داشت: ما هم نسبت به این تصمیم اعتراض کردیم اما مسئولان می‌گویند با توجه به اینکه مجوز گرفته‌ایم باید جشنواره را برگزار کنیم.

وی گفت: هرچند چمن ورزشی 22 گولان کامل از بین رفته است اما باید روی پیست را کامل بپوشانند و اجازه نمی‌دهیم که اسب‌ها بر روی پیست تارتان عبور کنند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان کردستان تصریح کرد: هنوز با مسئولان برگزاری این جشنواره به توافق نرسیده‌ایم و مشکل داریم چراکه پیست و پارکینگ ورزشگاه 22 گولان سنندج در اختیار این هیئت بوده و باید آنها برای آن دو روز اجاره پرداخت کنند و در غیراینصورت برخورد و درب محل را می‌بندیم، اجازه درآمدزایی به آنها نمی‌دهیم.

صادقی با ابراز نگرانی از اینکه به پیست تارتان این مجموعه آسیبی برسد، افزود: در پشت خود این مجموعه 22 گولان، محل مسطحی وجود دارد و هیچ مشکلی ندارد و می‌توانند جشنواره در آنجا برگزار کنند.

برگزاری جشنواره اسب در چمن ورزشی 22 گولان سنندج "قطعی" است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در پاسخ به این سئوال که آیا باوجود گله‌مندی‌های ورزشکاران، تصمیم به برگزاری جشنواره اسب در چمن ورزشی 22 گولان سنندج قطعی است، اظهار داشت: بله، اما دستور داده‌ایم که کل سطح پیست تارتان را بپوشانند و در غیراینصورت اجازه برگزاری نمی‌دهیم.

حامد جولایی افزود: مسیری برای ورود و خروج اسب‌ها در نظر گرفته می‌شود و اجازه نمی‌دهیم که به پیست مجموعه آسیبی برسد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب چمن ورزشی 22 گولان سنندج گفت: امسال 700 میلیون تومان اعتبار به ترمیم و بازسازی کامل این چمن اختصاص داده‌ایم.

گفتنی است؛ اظهاراتی از سوی برخی افراد ژمطرح شد که فرماندار سنندج اصرار بر برگزاری جشنواره اسب در ورزشگاه 22 گولان را دارد، اما "زارعی" آن را به‌شدت تکذیب و قاطعانه مخالفت خود را اعلام کرد.

فرماندار شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اظهاراتی مبنی براینکه بنده اصرار بر برگزاری جشنواره اسب در ورزشگاه 22 گولان را دارم، اصلاً صحت ندارد.

محمدابراهیم زارعی افزود: چمن ورزشی ورزشگاه 22 گولان سنندج، اصلاً جای مناسبی برای برگزاری جشنواره اسب نیست و تاکنون در این رابطه با بنده هیچ‌گونه هماهنگی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: بنده اصلاً با برگزاری جشنواره اسب کرد در چمن ورزشی ورزشگاه 22 گولان سنندج موافق نیستم، چطور اجازه چنین کاری می‌دهیم، مگر قحطی جا و مکان است، جشنواره اسب باید در پیست سوارکاری و مکان مختص به خود برگزار شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها