کد خبر: 194813
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

احتمال برگزاری نشست 3 جانبه افغانستان، آمریکا و طالبان

معاون شورای عالی صلح افغانستان از احتمال برگزاری نشست 3 جانبه دولت افغانستان، آمریکا و طالبان خبر داد.

احتمال برگزاری نشست 3 جانبه افغانستان، آمریکا و طالبان
کد خبر: 194813
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئولان شورای عالی صلح افغانستان اعلام کردند که این شورا با گروه طالبان در سطوح مختلف تماس دارد و تا چند ماه آینده، شاهد تحولات جدید در زمینه صلح در این کشور خواهیم بود.

«عبدالخبیر اوچقون» معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت که احتمالا مذاکرات صلح 3جانبه دولت افغانستان، آمریکا و طالبان آغاز می‌شود.

همچنین «احسان الله طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان صبح امروز به خبرگزاری افق گفت که کمیته‌های صلح ولایتی با افراد طالبان تماس دارند و امیدواری‌هایی وجود دارد تا در آینده نزدیک مذاکره مستقیم بین شورای عالی صلح و طالبان آغاز شود.

وی افزود که دو هفته آینده نشست علمای جهان اسلام در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، در این نشست موضوع صلح افغانستان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اما وی در مورد اینکه مذاکرات مستقیم میان شورای عالی صلح و طالبان، چه تاریخی و در کجا برگزار خواهد شد، جزئیاتی ارائه نکرد.

این درحالی است که پیشتر طالبان خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شده بود، اما واشنگتن ضمن رد این درخواست تاکید کرده بود که مذاکرات صلح باید به رهبری افغان‌ها صورت گیرد.

همچنین «آلیس ولز» معاون وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گفت که سیاست کشورش در مورد مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان هیچ تغییری نکرده است.

وی خواستار مذاکرات مستقیم طالبان با حکومت افغانستان شد و افزود که رهبران طالبان فشار روزمره جنگ را حس نکرده‌اند و به همین خاطر حاضر به گفتگوی صلح نمی‌شوند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها