منصور برزگر پیشکسوت کشتی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

باید تکلیف مبارزه کشتی‌گیران ایرانی برابر رژیم صهیونیستی مشخص شود/ با موش و گربه بازی نمی‌توانیم با این موضوع مواجه شویم/ کشتی ایران تابع تصمیمات حکومتی است

منصور برزگر در پاسخ درباره اینکه حسن یزدانی به‌عنوان پرامیدترین کشتی‌گیر ایران دربازی‌های جهانی و المپیک درخطر مواجه شدن با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی است و می‌تواند عمر ورزشی‌اش با خطر مواجه شود گفت: فقط نام یک کشتی‌گیر مطرح نیست. در تمام وزن‌ها امکان مواجه‌شدن با کشتی‌گیران اسرائیلی را داریم.

باید تکلیف مبارزه کشتی‌گیران ایرانی برابر رژیم صهیونیستی مشخص شود/ با موش و گربه بازی نمی‌توانیم با این موضوع مواجه شویم/ کشتی ایران تابع تصمیمات حکومتی است
کد خبر: 194861
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته امیر توکلیان مدیر تیم‌های پایه کشتی ایران، از حضور گسترده کشتی‌گیران روس در ترکیب تیم رژیم اشغالگر قدس خبر داد. موضوعی که می‌تواند کشتی ایران را با مشکل مواجه کند. بعد از حواشی پیش‌آمده برای علیرضا کریمی دربازی‌های جهانی و خطر تعلیق کشتی ایران، حالا اسرائیلی‌ها تلاش دارند از این طریق به ورزش اول کشور ضربه بزنند. آن‌ها سعی می‌کنند با این روش، ورزش ایران و سیاست‌های ایران را در جامعه بین‌المللی تحت تأثیر قرار دهند.

این موضوع باعث اختلاف‌های زیادی بین رسول خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی و وزیر ورزش شد. رسول خادم خواستار این بود که تکلیف کشتی‌گیران ایران برای مقابله با ورزشکاران رژیم اشغالگر روشن شود؛ درنهایت این موضوع به سرانجام نرسید و خادم بعد از 40 روز دوری از فدراسیون دوباره سکان هدایت کشتی ایران را به عهده گرفت. حالا موضوع حضور کشتی‌گیران روس در ترکیب تیم ملی رژیم صهیونیستی بالاگرفته است. بزرگان ورزش ایران باید تصمیمی مناسب برای این شرایط حساس در نظر بگیرند. کشتی به‌عنوان ورزش اول کشور و یکی از امیدهای اصلی ایران برای کسب مدال طلای المپیک شرایط خطرناکی را تجربه می‌کند و با تکرار اتفاق‌هایی نظیر علیرضا کریمی تعلیق خواهد شد و از حضور در میدان‌های بین‌المللی محروم می‌شود.

منصور برزگر پیشکسوت کشتی ایران و مربی پیشین تیم ملی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین دراین‌باره گفت: باید تکلیف مبارزه کشتی گیران ایرانی برابر رژیم صهیونیستی مشخص شود. ما یا باید در میدان حاضر شویم و یا به‌صورت کاملاً شفاف بیان کنیم که با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه نمی‌دهیم. وقتی ایران در سازمان ملل حضور دارد و رژیم اشغالگر قدس هم عضو این سازمان است در ورزش هم باید این موضوع را بپذیریم. اگر این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم باید در سازمان ملل هم حضور پیدا نکنیم. با این روش خودمان را گول می‌زنیم.

برزگر در خصوص برنامه وزارت ورزش در این خصوص و شرایط تیم ملی دربازی‌های جهانی و المپیک گفت: هیچ برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد و در بر همان پاشنه می‌گردد. نمی‌شود با موش و گربه بازی کار را پیش برد. بعد از ماجرای کریمی و حواشی‌ای که برای تیم ملی کشتی پیش آمد؛ اسرائیل از این موضوع استفاده کرد. آن‌ها تلاش دارند تا درزمینهٔ کشتی خودشان را قوی کنند و در میدان‌های مختلف با کشتی‌گیران ایرانی مواجه شوند. تا جایی که اطلاع دارم آن‌ها برنامه‌ریزی این موضوع را انجام داده‌اند. گروهی در اسرائیل روی این موضوع کار می‌کنند و تنها رشته‌ای هم که روی آن تمرکز کرده‌اند کشتی است. در رشته‌های مثل جودو و تکواندو خیلی سروصدا به پا نشده است. کشتی ایران مطرح است و کشتی‌گیران ایران مدال جهانی و المپیک دارند. اسرائیل به همین خاطر کشتی‌گیران روس را به خدمت گرفته تا با این روش به ایران ضربه بزند.

این مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سؤال که حسن یزدانی به‌عنوان پرامیدترین کشتی‌گیر ایران دربازی‌های جهانی و المپیکی درخطر مواجه شدن با کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی است و می‌تواند عمر ورزشی‌اش با خطر مواجه شود گفت: فقط نام یک کشتی‌گیر خاص مثل حسن یزدانی مطرح نیست. کشتی 10 وزن دارد و ما در تمام وزن‌ها امکان مواجه‌شدن با کشتی گیران اسرائیلی را داریم. کمیته جهانی المپیک هم اعلام کرده مباحث سیاسی را نباید وارد ورزش کرد. ورزش روح جوانمردی دارد و باید به‌دوراز هر تصمیم سیاسی باشد. من فکر می‌کنم باید تصمیم درستی اتخاذ کنیم تا از این وضعیت خارج شویم؛ یا رومی روم یا زنگی زنگ.

او ادامه داد: در این خصوص هم نه وزیر تصمیم‌گیرنده است نه مجلس، کشتی ایران تابع تصمیمات حکومتی است؛ اما باید این تصمیمات به نحوی باشد که کشتی ایران متضرر نشوند. بازی‌های جهانی پیش رو است و کشتی‌گیران اسرائیلی هم در این رویداد حضور دارند. مطمئن باشید در بین 10 نماینده ایران حتماً یکی از بازیکنان باید به مصاف حریف اسرائیلی برود. پس بهتر است تا دیر نشده تصمیم درستی دراین‌باره گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها