کد خبر: 194895
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

رایزن بازرگانی ایران در شانگهای خبر داد:

گشایش دومین مرکز تجاری ایران در چین

دومین مرکز تجاری ایران در چین در ساختمانی به مساحت 300 متر مربع امروز شنبه در شهر 'نینگبو' در استان ججیانگ این کشور افتتاح شد.

گشایش دومین مرکز تجاری ایران در چین
کد خبر: 194895
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی دهقانی رایزن بازرگانی ایران در شانگهای با اشاره به سفر سال گذشته مسئولین این مرکز تجاری به تهران گفت: مسئولین مرکز در قالب هیات تجاری به تهران سفر کردند و پس از برگزاری جلسات با دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی و دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، صادرکنندگان برتر جهت ارائه محصول در این مرکز تجاری معرفی شدند.


رایزن بازرگانی ایران در شانگهای گفت: شهر بندری نینگبو با 8 میلیون نفر جمعیت جزو 15 منطقه‌ای است که دولت چین مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری در آن را صادر کرده است.


به گفته وی این بندر به لحاظ توان عملیاتی حجم عملیات بندری، پنجمین بندر بزرگ تجاری دنیا به شمار می‌آید.


او اظهار کرد: نخستین پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در چین، اسفندماه سال گذشته در شانگهای افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد.


به گفته دهقانی نخستین پاویون ایران در زمینی به مساحت 5400 متر و در ساختمانی دو طبقه در منطقه آزاد تجاری شانگهای افتتاح شده است.


رایزن بازرگانی ایران در شانگهای هدف از راه اندازی این پاویون را عرضه کالاهای برتر و نمونه ایران در بازار چین عنوان کرد.


دهقانی اظهار کرد این پاویون دارای 60 غرفه مختلف در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، عمرانی و فناوری است.


رایزن بازرگانی ایران در شانگهای افزود: از جمله امتیازات منطقه آزاد تجاری در چین، فروش و عرضه کالاهای ایرانی بدون پرداخت عوارض است.


در 10 سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران بوده است.


حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و چین در سال 2017 حدود 37 میلیارد و 300 میلیون دلار بود که به نسبت سال 2016 حدود 19.3 درصد رشد داشته است.


حجم روابط اقتصادی دو کشور در 4 ماهه نخست امسال هم 13.2 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.3 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها