کد خبر: 194908
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی

اعضای چند فراکسیون مجلس حادثه ایرانشهر را بررسی می‌کنند

امین‌فرد، نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تجاوز در ایرانشهر گفت: حادثه ایرانشهر در فراکسیون های مختلف مجلس مطرح شده و قرار است اعضای این فراکسیون ها برای بررسی موضوع و سایر معضلات اجتماعی به زودی به سیستان و بلوچستان سفر کنند.

اعضای چند فراکسیون مجلس حادثه ایرانشهر را بررسی می‌کنند
کد خبر: 194908
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدنعیم امینی فرد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان بیان کرد: اتفاق اخیر ایرانشهر از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اینکه احتمال وقوع این قبیل معضلات اجتماعی در هر منطقه ای وجود دارد باید این موضوع ریشه یابی دقیقی شود.


وی ادامه داد: پرونده این جرم هنوز باز است و از مردم خواسته شده تا هر گونه موردی از این نوع را اطلاع رسانی کنند و به این دلیل آمار دقیقی از تعداد افرادی که به آنان تعرض شده در دست نیست.


وی افزود: با توجه به گسترش رسانه ها و فضای مجازی این موضوع به یک مساله ملی و فراملی تبدیل شده است


قدیمی بودن ساختار انتظامی ایرانشهر


نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در این شهرستان قدیمی بودن ساختار انتظامی است.
امینی فرد بیان کرد: با وجود تمام تلاش های نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط در این شهرستان قدیمی بودن ساختار سبب شده تا این نوع حوادث از اشراف نیروی انتظامی پنهان بماند.


وی با تاکید بر تجدید ساختار انتظامی در ایرانشهر افزود: استفاده از نیروهای بومی در این شهرستان می تواند سبب بهبود اوضاع شود.

تقسیم استان به ضرر مردم است


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقسیم استان یکی از موضوعاتی است که هر چند سال یکبار مطرح می شود و در موقعیت کنونی اکثر نمایندگان استان مخالف آن هستند.


وی بیان کرد: باید از ظرفیت های استان بصورت یکجا استفاده کرد و تقسیم استان سبب کاهش توانمندی های آن می شود.


نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود منطقه آزاد چابهار و توانمندی های ایرانشهر در جنوب در کنار ایجاد منطقه آزاد در سیستان می تواند سیستم یکپارچه ای را ایجاد کند که شکوفایی استان را در بر داشته باشد.


امینی فرد افزود: همچنین پیوستگی قومی خاصی بین اقوام بلوچ و سیستانی وجود دارد که از جمله مزیت های نسبی استان است و تقسیم استان سبب کاهش این مزیت می شود.


وی خاطرنشان کرد: خرد شدن واحدهای جغرافیایی با منافع ملی ما منافات دارد و باید حرکت به سمت همگرایی باشد. او بیان کرد: در شرایط کنونی تقسیم استان به صلاح نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها