کد خبر: 194920
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

سیدمحمد صدر عضو کمیسیون سیاسی امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیرخانه مجمع تعیین سرنوشت سپنتا را در دستور کار قرار نداد

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام درباره طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر گفت: این طرح امروز هم در دستورکار مجمع قرار نگرفت، من هم تذکر دادم تذکر دادم که چرا این طرح در دستورکار قرار نگرفته است؛ اما به هر حال باید این کار را دبیرخانه مجمع تشخیص انجام می‌داد.

دبیرخانه مجمع تعیین سرنوشت سپنتا را در دستور کار قرار نداد
کد خبر: 194920
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۲ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام اعلام کرد که رسیدگی به طرح حضور اقلیت‌ها در انتخابات شوراها در دستور کار امروز مجمع تشخیص قرار نگرفت.


این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام درباره رسیدگی به طرح حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز رسیدگی به طرح «حضور اقلیت‌ها در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا» در دستور کار قرار نگرفت.


صدر ادامه داد: بنده هم تذکر دادم که چرا این طرح در دستور کار قرار نگرفته است؛ به هر حال باید این کار را دبیرخانه مجمع تشخیص انجام می‌داد.


او در پاسخ به چرایی عدم این اقدام دبیرخانه و تعلل در رسیدگی به این طرح گفت: نمی‌دانم باید علت را از دبیر خانه مجمع تشیخص پرسید.


صدر همچنین درباره اینکه «آیا در جلسه امروز، اعضا اعتراضی نسبت به نامنظمی جلسات داشتند یا خیر؟»، گفت: بله اکثر اعضا نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.


«طرح حضور اقلیت‌ها در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا» بعد از اختلاف‌نظر مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است تا این نهاد سرنوشت اقلیت‌ها و از جمله سرنوشت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد را مشخص کند.


پیش از این یک منبع آگاه اعلام کرده بود که در جلسه گذشته مجمع تشخیص در هشتم اردیبهشت ماه این طرح به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد و موافقان و مخالفان آن نیز اظهارنظر کردند اما به مرحله رأی‌گیری نرسید. این منبع به اعتماد گفته بود نظر کمیسیون سیاسی درباره طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر مثبت بوده اما نظر کمیسیون حقوقی با ریاست صادق آملی‌لاریجانی منفی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها