کد خبر: 195001
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

نماینده مردم سردشت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نداشتن صنف بهانه خوبی برای بیمه نکردن کولبران نیست/ دولت باید اراده حل مشکل کولبران را داشته باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به دلایل مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه نشدن کولبران، گفت: «وقتی پای تصمیم‌های کلان و نجات‌بخش در مورد زندگی بیشتر از 150 هزار نفر خانوار وسط می‌آید، چطور می‌توان موانع اداری و بوروکراتیک را بهانه کرد؟ موضوع این است که دولت باید برای حل مشکل کولبران اراده داشته باشد، اراده‌ای که تا کنون دیده نشده است.»

نداشتن صنف بهانه خوبی برای بیمه نکردن کولبران نیست/ دولت باید اراده حل مشکل کولبران را داشته باشد
کد خبر: 195001
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| چندی پیش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که چون کولبران صنف مشخص ندارند نمی‌توان آنها را بیمه کرد. رسول خضری نماینده مردم سردشت که عده زیادی از مردم در حوزه انتخابی‌اش به شغل کولبری مشغول هستند، در مورد این اظهار نظر، به اعتمادآنلاین گفت: «وزارت کشور هم به ما همین را گفت. آنها اعلام می‌کنند که چون کولبران صنف،‌ کد کارگاه و... ندارند نمی‌توانند بیمه شوند اما این بهانه بیشتر از اینکه منطقی باشد خنده‌دار است.»


او ادامه داد: «وقتی پای تصمیم‌های کلان و نجات‌بخش در مورد زندگی بیشتر از 150 هزار نفر خانوار وسط می‌آید، چطور می‌توان موانع اداری و بوروکراتیک را بهانه کرد؟ موضوع این است که دولت باید برای حل مشکل کولبران اراده داشته باشد، اراده‌ای که تاکنون دیده نشده است.»


خضری تصمیم‌های اخیر در مورد وضعیت اقتصادی مردم مرزنشین را خطرناک و اشتباه دانست و گفت: «از دولت انتظار نداریم که با تصمیم‌های اشتباه پی‌درپی معیشت مردم منطقه را تهدید کند. بهانه آوردن برای بیمه کولبران، اتخاذ تصمیم‌های غلط در مورد بازارهای مرزی و... باعث می‌شود که مناطق مرزی غرب کشور از سکنه خالی شود. چون بسیاری از مردم این مناطق راه دیگری برای امرار معاش ندارند. این موضوع هم برای کشور خطرناک است و هم خلاف مسئولیت‌های دولت در قبال شهروندان محسوب می‌شود.»


او در جواب اینکه مجلس چقدر به مسئولیت‌هایش در مورد کولبران به ویژه در بخش نظارت بر اجرای قانون عمل کرده است، می‌گوید: «در این مورد تا کنون کارهایی انجام شده است اما به هر حال وقتی دولت تصمیم نداشته باشد که در مورد مسئله‌ای چنان که بایدوشاید عمل کند، کار برای مجلس هم سخت می‌شود. فعلاً طرح ساماندهی کولبران در کمیسیون‌های فرعی تمام شده و به زودی راهی کمیسیون اصلی اقتصادی می‌شود. امیدواریم به زودی در این کمیسیون نتیجه بگیرد و در صحن هم با حمایت رو به رو شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها