کامران ندری:

ارتباط کارگزاری با بانک‌های بزرگ اروپایی کمی خوش‌بینانه است/ قدرت‌های بزرگ دنیا در صورت ادامه تقابل اقتصادی با آمریکا دچار تنگنا می‌شوند

مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در بلند مدت منافع اقتصادی اروپا، چین و روسیه ایجاب می‌کند که روابط اقتصادی خودشان با امریکا را عادی کنند. ضمن آنکه پیش‌بینی این موضوع که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد سخت است اما قدرت‌های بزگ دنیا در بلند مدت نمی‌توانند به این تقابل با یکدیگر ادامه دهند زیرا به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار خواهند گرفت.

ارتباط کارگزاری با بانک‌های بزرگ اروپایی کمی خوش‌بینانه است/ قدرت‌های بزرگ دنیا در صورت ادامه تقابل اقتصادی با آمریکا دچار تنگنا می‌شوند
کد خبر: 195037
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کامران ندری، مدیرگروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی‌و بانکی‌ و در پاسخ به این پرسش که با توجه به برگشت تحریم‌های اقتصادی ، آیا می‌توان به از سرگیری روابط بانکی ایران با دیگر بانک‌های جهان امیدوار بود یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه اروپا تصمیم گرفت تا در برجام باقی بماند و برجام را حفظ کند به نظر می‌رسد که جای امیدواری هست ما با برخی از بانک‌های اروپایی بتوانیم ارتباطمان را بیشتر کنیم.

وی افزود: با توجه به روابطی که بانک‌های بزرگ امریکایی با بانک‌های اروپایی دارند و منافعی که در ارتباط با امریکا وجود دارد این موضوع کمی خوش‌بینانه است که متوقع باشیم تلاش‌های اروپا به سرانجام برسد و ما هم بتوانیم با برخی از بانک‌های اروپایی روابط کارگزاری برقرار کنیم.

ندری تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم نیمه پر لیوان را نگاه کنیم فعلا اتحادیه اروپا ودولت‌های اروپایی تلاش دارند تا برجام را حفظ کنند و راهی پیدا کنند برای اینکه منافع اقتصادی ایران از برجام حفظ شود حال باید ببینیم که این تلاش‌ها به چه سرانجامی خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به سیگنال‌ها و علایم مثبتی که دولت‌های اروپایی دارند می‌توان امیدوار بود که با برخی از بانک‌های اروپایی که ممکن است بانک‌های خیلی بزرگی هم نباشند بتوانیم روابط کارگزاری برقرار کنیم.

ندری در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا چین و روسیه می‌توانند فارغ از تحریم‌ها به روابط اقتصادی خود با ایران ادامه دهند یا خیر؟ گفت:بسیار سخت است که تصور کنیم کشورهای بزرگ دنیا که همه آنها در داخل با مشکلات اقتصادی مواجه هستند بتوانند با کاهش سطح روابط اقتصادی خود با امریکا برای مدت طولانی موافقت کنند.اما همه تلاش‌خود را می‌کنند که مقابل اقدامات یک جانبه امریکا ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع به صورت مقطعی وکوتاه‌مدت شدنی هست، افزود: حتی اگر هم‌اکنون وارد جنگ تجاری با امریکا شده باشند، در بلند مدت منافع اقتصادی اروپا، چین و روسیه ایجاب می‌کند که روابط اقتصادی خودشان با امریکا را عادی کنند. ضمن آنکه پیش‌بینی این موضوع که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد سخت است اما قدرت‌های بزگ دنیا در بلند مدت نمی‌توانند به این تقابل با یکدیگر ادامه دهند زیرا به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار خواهند گرفت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها