کد خبر: 195083
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

احتمال برگزاری نشست پوتین و ترامپ به دنبال سفر بولتون به مسکو

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که دیدار برنامه‌ریزی شده جان بولتون از مسکو به نشست دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بینجامد.

احتمال برگزاری نشست پوتین و ترامپ به دنبال سفر بولتون به مسکو
کد خبر: 195083
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه MSNBC اظهار کرد، قرار است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (یکشنبه) یا فردا به مسکو سفر کند.

پامپئو در این مصاحبه گفت: فکر می‌کنم به دنبال این دیدار، دونالد ترامپ و همتای روس‌اش در آینده‌ای نه چندان دور با یکدیگر دیدار کنند.

پامپئو در پاسخ به سوالی درباره سفر ترامپ به مسکو در تابستان جاری گفت، از برنامه‌های رییس جمهور اطلاعی ندارد.

رسانه‌های روسیه به نقل از کرملین اظهار کردند که تا پیش از نشست ناتو در بروکسل در 11 و 12 ژوئیه، برنامه‌ای برای دیدار میان ترامپ و پوتین وجود ندارد. پیش‌بینی‌می‌شود که ترامپ در این نشست شرکت کند.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت: در گفت‌وگوها با روسیه، آمریکا به دنبال یافتن مسائلی بر مبنای منافع دو طرف است اما در حفاظت از منافع آمریکا چنین رویکردی نداریم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود، در دو گفت‌وگویی که از زمان تصدی این وزارت با سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه داشته است، نگرانی‌های خود را درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و اقداماتش در سوریه و اوکراین ابراز کرده است.

پامپئو تصریح کرد: درخصوص حوزه‌هایی که می‌توانیم زمینه مشترکی در آن پیدا کنیم، قطعا این کار را خواهیم کرد.

ترامپ و پوتین در حاشیه نشست‌های جهانی دو بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند و دست‌کم هشت تماس تلفنی داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها