محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

باید اجازه دهیم دانشجو حرفش را بزند/ صدور احکام سنگین برای دانشجویان در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش مطرح شد/ برخورد قهری کنیم دانشجویان دیگر به انقلاب بر نمی‌گردند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به تغییری که در کمیسیون آموزش انجام و آقای عارف رییس کمیسیون شدند احتمال دارد بر روی صدور احکام سنگین برای دانشجویان در کمیسیون آموزش تحقیق و بررسی بیشتری شود.

باید اجازه دهیم دانشجو حرفش را بزند/ صدور احکام سنگین برای دانشجویان در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش مطرح شد/ برخورد قهری کنیم دانشجویان دیگر به انقلاب بر نمی‌گردند
کد خبر: 195138
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدقمی نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به صدور احکام سنگین برای دانشجویان بازداشت شده در نا آرامی‌های دی ماه، گفت: کار قوه قضاییه برخورد با متخلف است هرکسی که مرتکب جرمی می‌شود قوه قضاییه و نیروهای امنیتی باید با آن برخورد کنند. منتها دانشجو یک مقوله خاصی است و در یک شرایط سنی توام با شور و نشاط جوانی است و نسبت به همه مسائل احساساتی برخورد می کند.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: یک دانشجویی با توجه به جوانانی و عدم تجربه لازم و به دلیل حس وطن‌دوستی و احساس انقلابی‌گری‌اش ممکن است حرف و مسئله‌ای را بیان کند اما باید حال دانشجو را درک کنیم و تا جایی که امکان دارد راهنمایی شود تا برخورد. افراد با تجربه باید تجارب خود را به دانشجو منتقل کنند و آن‌ها را از عواقب سو یکسری از برخوردها که احتمالا ممکن است بیگانگان از آن سود ببرند، آگاه کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید اجازه دهیم دانشجویان حرفشان را بزنند اما راهنماییشان کنیم. گاهی به ندرت اتفاق می‌افتد که دانشجویانی تحت تاثیر برخی از گروهک‌ها و عوامل خارجی قرار می‌گیرند و در دام این افراد می‌افتند طبییعتا باید در این شرایط مراقبت کرد و به هر دستی نباید دست داد. ممکن است برخی افراد هدف‌های خاصی داشته باشند و شکار خود را گزینش کنند.

قمی گفت: قوه قضاییه باید دانشجو را به چشم دانشجو ببیند حتی اگر فریب خورده باشد و احساسات دانشجو بر او غلبه کرده باشد، قوه قضاییه باید با رحم ومحبت با آنها برخورد کند.

او ادامه داد: اگر دانشجویی بر اثر احساساتش دچار خطایی شد نباید جرم را برای او سنگین کنیم و قصاص سنگینی برای او قائل شویم. اگر قوه قضاییه با این افراد برخورد قهری داشته باشد این افراد طبیعتا به سمت ضد انقلاب می‌روند و دیگر به انقلاب بر نمی‌گردند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: من معتقد نیستم که اگر این افراد مرتکب خطایی شدند با آنها برخورد سنگینی شود مگر اینکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دهند که این افراد برای کشور و مملکت مضر هستند و یا افکار و اندیشه آنها باعث انحراف جوان های دیگر می‌شود و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. بنابراین ابتدا باید برخورد ارشادی کنیم و برخورد سنگینی با این افراد نشود. باید برخوردها بیشتر جنبه آگاهی داشته باشد نه جنبه تعزیری و من با برخورد قهریه موافق نیستم.

قمی تاکید کرد: بحث مختصری در خصوص صدور احکام سنگین برای دانشجویان در حاشیه کمیسیون آموزش و تحقیقات شده است. با توجه به تغییری که در کمیسیون آموزش انجام و آقای عارف رییس کمیسیون شدند احتمال دارد بر روی صدور احکام سنگین برای دانشجویان در کمیسیون آموزش تحقیق و بررسی بیشتری شود. کمیسیون آموزش می‌خواهد دانشجویان تا جای امکان به دامن جامعه برگردند و به یک دشمن تبدیل نشوند و یار انقلاب باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها