کد خبر: 195176
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۰
| |

معاون منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد:

وجود بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی/ حق دستگاه قضایی در قانون اساسی به خوبی ادا نشده است

معاون منابع انسانی قوه قضائیه گفت: بنا به اظهارات رئیس قوه قضائیه در حال حاضر 16 میلیون و 300 هزار پرونده داریم و یک‌میلیون در سال به تعداد پرونده‌های ما اضافه می‌شود.

وجود بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی/ حق دستگاه قضایی در قانون اساسی به خوبی ادا نشده است
کد خبر: 195176
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در همایش رؤسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور در سالن همایش دادگستری استان مازندران گفت: شهید بهشتی جدیت، پشتکار و اعتماد به نفس خاصی داشت و اگر این خصوصیات را نداشت دشمنان در جهت حذف ایشان گام برنمی‌داشتند.

وی با اعلام اینکه نظم و انضباط شهید بهشتی زبانزد و خاص و عام بوده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی نیاز به این خصلت بسیار مهم داریم و اگر این نگرش در کار اجرایی شود به نتایج مناسبی می‌رسیم.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اعلام اینکه سعه صدر اصلی‌ترین ابزار ریاست است، افزود: کسی که این خصوصیت را در خودش تقویت کند می‌تواند در پیش برد امور موثر باشد و مدیران به این نگرش نیاز جدی دارند.

امینی با اعلام اینکه در حاضر در جامعه در برخی زمینه‌ها فقر اخلاقی مشاهده می‌شود، گفت: آنچه که در دین به جای گذاشته در برخی رفتارها دیده نمی‌شود، اما شهید بهشتی به لحاظ مفاهیم اخلاقی بسیار غنی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی نگاه انسانی و انسان مدارانه دینی داشت، توجه و تکریم به انسان‌ها و احترام به مردم در صدر برنامه‌ها و کارهای ایشان قرار داشت.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اعلام اینکه نگاه عمیق و احترام‌آمیز به انسان را ما خودمان داریم، مطرح کرد: این مبنای باید در جامعه تقویت شود که نسخه‌ای نیست که از خارج کشور برای ما پیچیده شود.

امینی متذکر شد: اگر بخواهیم نظام مردم‌سالاری دینی داشته باشیم به مقوله تکریم و توجه به مردم باید توجه کنیم، برای افزایش سرمایه اجتماعی به دنبال این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: در دهه چهار انقلاب باید رفتار ما طوری باشد که سرمایه عاطفی در جامعه تقویت شود.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اعلام اینکه سیستم قانون‌گذاری ما مدل وصله و پینه است، افزود: چارچوب‌های روشنی برای پیشرفت کشور نداریم و این موضوع هم مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند.

امینی ادامه داد: بنا به اظهارات رئیس قوه قضائیه در حال حاضر 16 میلیون و 300 هزار پرونده داریم و یک‌میلیون در سال به تعداد پرونده‌های ما اضافه می‌شود.

وی با اعلام پرونده روی پرونده درست می‌شود، تبیین کرد: این روال نیاز به اصلاح دارد به صورت اصولی قضازدایی باید جدی گرفته شود، برای تصادفات مدل دیگری می‌توانیم ترسیم کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه یادآور شد: تنها جایی که به خاطر کمبود منابع نمی‌تواند کارش را کنار بگذارد دادگستری است، در تخصیص امکانات و بودجه با قوه قضائیه از سر بی‌مهری برخورد نشود.

امینی خاطرنشان کرد: حق دستگاه قضایی در قانون اساسی به خوبی ادا نشده است و به خاطر بودجه باید سراغ دولت برود، البته بودجه در اختیار دولت هست.

وی با اعلام اینکه برای تأمین نیرو با مشکل منابع مالی مواجه هستیم، افزود: امکانات دستگاه قضا برازنده دستگاه قضایی نیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها