کد خبر: 195222
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۸:۱۴:۰۰
| |

معاون وزیر اقتصادی و دارایی خبر داد:

راه اندازی سامانه پیشخوان مجوزها در28 استان کشور

 معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سامانه پیشخوان مجوزها از سال گذشته تاکنون در 28 استان کشور راه اندازی شده است گفت که بقیه استان ها نیز تا پایان تابستان امسال به این سامانه مجهز خواهند شد.

راه اندازی سامانه پیشخوان مجوزها در28 استان کشور
کد خبر: 195222
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ۱۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه در سفر به سیستان وبلوچستان گفت: از آنجایی که بر اساس قوانین و مقررات در هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران برای شروع و توسعه هر کسب و کار، کار آفرینان و مدیران بنگاه ها نیازمند دریافت مجوزهای لازم از نظام حاکمیتی کشور هستند سهولت و سرعت دریافت مجوزهای کشوری برای فعالیت اقتصادی یکی از کلیدی ترین شاخص ها تحلیل کیفی کسب و کار محسوب می شود.


وی ادامه داد: در این راستا سامانه پیشخوان مجوزهای کشور با اهداف مختلف نظیر جلوگیری از سرگردانی های مردم، نظم دادن به نظم استعلامات کشور و زمان دار کردن مجوزها در دستور کار قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه تمامی دستگاههایی مسئول مجوز کسب و کار در این سامانه دخیل هستند گفت: طراحی مفهومی این سامانه از سال 95 آغاز شده بود که استقرار آن از نیمه دوم سال گذشته کلید خورد به طوری که تاکنون پنج هزار نقطه کشور اعم از ادارات و زیر مجموعه های آنها به این سامانه متصل شده اند.


معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تاکنون گزارشات خوبی از این سامانه تهیه شده است که در آینده نزدیک نوید رضایت مندی بیش از پیش فعالان این حوزه را می دهد.


وی افزود: مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور شامل چهار زیر سامانه سام( سامانه مجوزهای کسب و کار کشور)، دادور( سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار) ، نما- ایران مجوز( پایگاه اطلاع رسانی مجوزها و نقشه ملی استعلامات کشور و یاور( مرکز فوریت های محیط کسب و کار کشور) است.


وی ادامه داد: به عنوان نمونه سامانه دادور امکان دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایت های متقاضیان مجوزهای کسب و کار در کشور را فراهم می کند.


وی افزود: به این ترتیب این متقاضیان در صورت مواجه با مشکل در فرآیند صدور مجوز می توانند از این طریق شکایت خود را مطرح کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها