موسوی:

مجلس با احیای سازمان ملی جوانان مخالف نبود

رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل رای نیاوردن طرح احیای سازمان ملی جوانان، گفت: دولت باید با همکاری مجلس به سمت مدلی برود که طی آن حوزه جوانان بتواند در قالب یک سازمان مستقل زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان به فعالیت بپردازد.

مجلس با احیای سازمان ملی جوانان مخالف نبود
کد خبر: 195266
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدفرید موسوی، در خصوص رد لایحه احیای سازمان ملی جوانان گفت: یکی از وعده های انتخاباتی آقای روحانی از سال 92 احیای سازمان ملی جوانان بود که نهایتا تابستان سال گذشته به مجلس تقدیم شد.

رییس فراکسیون جوانان ادامه داد: تفکیک وزارت ورزش و جوانان در کنار تفکیک دو وزارت خانه دیگر در قالب یک لایحه به مجلس داده شد که حسب همین امر احیای سازمان جوانان در حاشیه دو تفکیک دیگر قرار گرفت. که نهایتا روز یکشنبه این اتفاق افتاد و نمایندگان در حالی که اکثرا موافق تشکیل سازمان ملی جوانان بودند به دلیل مخالفت با تفکیک وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی کل لایحه پیشنهادی را رد کردند. البته این نتیجه حسب رد کلیات لایحه در اکثر کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون مشترک قابل پیش بینی بود.

موسوی در خصوص دلایل مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه گفت: یکی از اصلی ترین دلایل مخالف نمایندگان این بود که در صورت رای آوردن این طرح در شرایط خطیر کنونی کشور دو وزارت خانه ای که باید تمام تلاششان را برای برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی که همگان را دچار تشویش و نگرانی و اضطراب نموده، به کار بگیرند تا چندین ماه درگیر حواشی و مقدمات تفکیک و انتزاع می‌شدند و عملا از وظیفه اصلی خود فاصله می گرفتند. که این امر در شرایط فعلی اصلا توجیه نداشت.

رییس فراکسیون جوانان در پایان گفت: اکنون که بحث تفکیک وزارت ورزش و جوانان منتفی شده است دولت باید با همکاری مجلس شورای اسلامی به سمت مدلی برود که طی آن حوزه جوانان بتواند در قالب یک سازمان مستقل زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان به فعالیت بپردازد که یقینا حوزه جوانان از جهات مختلف در آن قالب راحت تر می تواند به بررسی و حل مشکلات جوانان بپردازد.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها