وزارت خارجه روسیه:

غرب به دنبال اجرای سناریویی جدید در سوریه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، غرب در حال آماده‌سازی یک سناریوی جدید در سوریه برای تدوین قانونی در این کشور است که به ایدئولوژی کشورهای غربی خدمت کند.

غرب به دنبال اجرای سناریویی جدید در سوریه است
کد خبر: 195287
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم اظهار داشت: ماموریت اصلی که کشورهای ائتلاف ضد داعش به ریاست آمریکا و متاسفانه تعدادی از کشورهای منطقه دنبال می‌کنند، سرنگون کردن بشار اسد(رئیس جمهور سوریه) است و این مساله از ابتدا روشن بود.

زاخارووا گفت: ائتلاف ضد داعش با هدف اجرای این ماموریت وارد منطقه شد و اعضای ائتلاف تلاش می‌کنند به راهکاری دست یابند که از طریق آن عدم مشروعیت اسد را ثابت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ماموریت آنها شکست خورد، امید آنها این بود که مردم سوریه خودشان با ابراز نارضایتی از شیوه مدیریت کشور دست به تغییر نظام بزنند، ما کاملا می‌دانیم که چه بودجه‌هایی برای تحقق این اهداف استفاده می‌شود و برخی کشورها نیز برای آن تلاش می‌کنند.

این دیپلمات روس ادامه داد: آنها سناریوی جدیدی را با عنوان "مخالفان میانه‌رو" و تروریست‌های میانه از طریق عملیات مسلحانه برای دستیابی به اهداف موردنظرشان ابداع کردند اما این سناریو نیز شکست خورد در کنار آن داعش به دنبال سیطره بر کشور بد و به این ترتیب روسیه برای آزادسازی سوریه و نجات کل منطقه از این خطر به ارتش سوریه پیوست.

وی در ادامه تاکید کرد، اقدامات این کشورها به شکلی به شدت منفی بر تلاش‌هایی که در ژنو در مورد روند سازش انجام می‌شوند، تاثیر خواهد گذاشت.

زاخارووا افزود: تمامی تحرکاتی که با موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام می‌شوند و کشورهای غربی حامی مالی آنها هستند به عنوان مثال سازمان کلاه سفیدها که میلیون‌ها دلار بودجه می‌گیرد، به عنوان سندی برای ادعاهای آنها استفاده می‌شود. از طرف دیگر شبه‌نظامیان پشت ساخت سلاح شیمیایی و مواد سمی هستند و بر این باورند که این کارشان بی‌نتیجه نیست و این امر انگیزه‌ای برای آنها جهت استمرار این اقداماتشان است.

این مسئول وزارت خارجه روسیه از مردم سوریه خواست هوشیار بوده و طرح‌های سازمان‌های مشکوکی مانند کلاه‌سفیدها را دنبال نکنند.

همچنین وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات این سازمان‌ها و دروغ‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی بر ملا شود.

زاخارووا در پایان گفت: بله، می‌دانم انتظارهای بسیاری داریم اما آنچه از سوی ما هم انجام می‌شود، کم نیست.

از سوی دیگر مرکز آشتی روسیه (حمیمیم) نیز در بیانیه‌ای به نقل از ساکنان استان ادلب گزارش داد، تروریست‌های همدست با جبهه النصره برای اقدامی تحریک‌آمیز آماده می‌شوند.

بنا بر این گزارش، آنها در استان ادلب سوریه فایل‌های ویدئویی با محتواهایی علیه مسکو و دمشق ضبط کردند.

در این ویدئوها غیرنظامیان در حالی که از داخل یک ساختمان ویران شده در اثر حملات روسیه و سوریه بیرون می‌شوند، مشاهده می‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است، مرکز آشتی روسیه در سوریه در تماسی تلفنی از سوی ساکنان استان ادلب اطلاعاتی از آمادگی تروریست‌های جبهه النصره برای اتخاذ اقدامی تحریک‌آمیز دریافت کرد.

طبق بیانیه یاد شده، بر اساس اظهارات این منابع در گفتگو با افسران مرکز، روز جمعه 22 یک گروه تصویربرداری وابسته به یکی از خبرگزاری‌های خاورمیانه وارد استان شدند، این گروه در کنار تروریست‌های جبهه النصره از اقدام شبه‌نظامیان در تخلیه یک ساختمان مخروبه از غیرنظامیان و انتقال آنها به بیمارستان هلال احمر، تصویربرداری کردند. همچنین از خانه‌هایی که پیش از این دردرگیری‌ها با دیگر گروه‌های تروریستی تخریب شدند، تصویربرداری شد.

به گفته ساکنان این استان، از تصاویر ضبط شده در رسانه‌های عربی و غربی برای اتهام‌زنی به روسیه و نیز جذب بودجه بیشتر برای جبهه النصره از سازمان‌های غیردولتی غربی که در استان ادلب فعالیت دارند، استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها