رویترز اعلام کرد:

کاهش ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان دو هفته گذشته/ برگشت اثرات منفی جنگ تجاری به آمریکا

رویترز اعلام کرد: با بالا گر فتن جنگ تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا و چین ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان دو هفته گذشته رسید.

کاهش ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان دو هفته گذشته/ برگشت اثرات منفی جنگ تجاری به آمریکا
کد خبر: 195314
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز ارزش دلار در برابر ین به کمترین میزان دو هفته گذشته رسید که دلیل عمده آن نگرانی‌ها از تجاری جهانی است که مانع بزرگی در برابر سرمایه‌گذاری در آمریکا و کاهش دارایی‌های این کشور شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش دلار با 4 دهم درصد کاهش مقابل 109.54 ین قرار گرفت. پیش از این ارزش به 109.45 یعنی ضعیف‌ترین حالت از 11 ژوئن تاکنون هم کاهش یافته بود.

در حال حاضر بازارهای سهام آسیا هم تحت تأثیر تهدید کاهش دارایی‌های آمریکا پس از گزارش اخیر وال‌استریت‌ژورنال مبنی بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است خرید از شرکت‌هایی که حداقل 25 درصد مالک چینی دارد را لغو خواهد کرد، قرار گرفته است.

این گزارش اضافه می‌کند؛ پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعمال تعرفه 20 درصدی برای همه خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال کرد احتیاط عجیبی در بازار این کشور اتفاق افتاده است. اتحادیه اروپا پاسخ داده که دیگر هیچ راهی برای تلافی کردن این اقدام برای اتحادیه اروپا نمانده است.

کیوسوکی‌سوزوکی مدیر فارکس در سوشیت‌جنرال توکیو اعلام کرد: ارزش دلار در برابر ین در معرض خطر است که در آستانه کشمکش‌های بین آمریکا و اتحادیه اروپا اتفاق می‌افتاد اما هر گونه پیشرفت مثبت در مذاکرات تجاری می‌تواند بلافاصله در بالا رفتن ارزش دلار کمک کند اما این به راحتی اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس این گزارش، شاخص دلار در برابر سبدی از 6 عرضه مهم دیگر در 94.559 ایستاد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها