نیم میلیارد دلار هزینه ارتش آمریکا برای جنگ‌های زیرزمینی

ارتش آمریکا به رغم کاهش تنش‌ها با کره شمالی، به دنبال گسترش برنامه‌های آموزشی نظامی برای جنگ‌های زیرزمینی است که بیش از نیم میلیارد دلار هزینه را برای این کشور در پی دارد.

نیم میلیارد دلار هزینه ارتش آمریکا برای جنگ‌های زیرزمینی
کد خبر: 195318
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش آمریکا به تدریج می‌پذیرد که جنگ بعدی آن، که ممکن است علیه "رقیبان همتایش" نظیر روسیه، چین یا کره شمالی باشد، احتمالا جنگ زیرزمینی را شامل خواهد شد.

بسیاری از قدرتمندترین ارتش‌های جهان امکانات زیرزمینی را در اختیار دارند که برای استقرار یگان‌های فرماندهی، سپر دفاع موشکی در حملات هسته‌ای و سایر حملات و حملات مخفیانه علیه نیروهای روی زمین ساخته شده‌اند. در سال گذشته تخمین زده شده است که 10 هزار تجهیزات زیرزمینی در سراسر جهان وجود دارد.

علاوه براین، کلان‌شهرهایی نظیر نیویورک، لندن و مسکو کیلومترها تونل زیرزمینی دارند. مجله "ونیتی فر" نوشته است که تنها در متروی نیرویورک 443 مایل مسیر زیرزمینی وجود دارد که در این آمار حتی فاضلاب‌ها، مسیرهای ریلی فعال و غیرفعال و سایر مسیرها هم لحاظ نشده‌اند.

بر اساس گزارش سایت military.com، افزایش احتمال درگیری زمینی با کره شمالی در سال 2017 موجب شد تا ارتش آمریکا این مسئله را جدی‌تر بگیرد. دونالد رامسفلد، وزیر دفاع سابق آمریکا کره شمالی را "تونل‌کن‌هایی در سطح جهانی" نامیده است. همچنین تخمین زده شده است که کره شمالی 5000 تجهیزات زیرزمینی داشته باشد.

گسترش شبکه‌های تونلی که داعش و سایر تروریست‌ها در جنگ داخلی سوریه از آن استفاده کرده‌اند نیز نشان داده است که این یک پدیده رایج است.

ارتش آمریکا سال گذشته بررسی چهار ماهه آموزش‌ها و فنون زیرزمینی را به پایان رساند و آن‌ها را بر اساس واقعیت‌های قرن 21 به روزرسانی کرد. مرکز مانورهای جورجیا مسئولیت رهبری اصلاحات مبارزه آمریکا در فضاهای زیرزمینی را بر عهده دارد.

فرمانده دانشکده پیاده نظام این مرکز نظامی در مصاحبه‌ای با military.com اظهار کرد: در یک کلان‌شهر که دارای تجهیزات زیرزمینی، فاضلاب و مترو و چنین امکاناتی است، باید از خودمان بپرسیم که چگونه می‌توان از این امکانات استفاده کرد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به این سایت گفت، فنونی که برای پاکسازی فضاهای زیرزمینی استفاده می‌شود بسیار شبیه به همان فنونی است که برای پاکسازی ساختمان‌های روی زمین از آن بهره می‌گیریم اما واضح است که چالش‌های ویژه‌ای در زیر زمین وجود دارند و تجهیزاتی که برای غلبه بر محدودیت‌های زیرزمینی به آن نیازمندیم بسیار گران‌قیمت‌ هستند و هزینه‌هایی که برای تامین این تجهیزات لازم است، بخش زیادی از بودجه 572 میلیون دلاری ارتش آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها