6 میلیارد دلار هزینه بستن گذر دریای مدیترانه است

رئیس پارلمان اروپا در یادداشتی در یکی از روزنامه های آلمانی بسته شدن گذر دریای مدیترانه را از راهکارهای اساسی در خصوص حل بحران مهاجرت قلمداد کرد.

6 میلیارد دلار هزینه بستن گذر دریای مدیترانه است
کد خبر: 195320
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «آنتونیو تایانی» رئیس پارلمان اروپا در یادداشتی در روزنامه آلمانی دی ولت نوشت: بستن گذر دریای مدیترانه به روی پناهجویان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید در اسرع زمان به آن پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به توافق اتحادیه اروپا- ترکیه نوشت: توافق اتحادیه اروپا و ترکیه تا حدی توانست به کنترل ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی کمک کند. بسته شدن مسیر دریای مدیترانه نیز یکی دیگر از این راهها است. بستن گذر دریای مدیترانه حداقل نیاز به 6 میلیارد یورو هزینه دارد و اتحادیه اروپا باید علاوه بر این با اتخاذ یک استراتژی مناسب با کشورهای مراکش، تونس و الجزایر به عنوان مبادی های ورودی به دریای مدیترانه تعامل لازم را ایجاد کند.

رئیس پارلمان اروپا همچنین یادآور شد که از 650 هزار پناهجویی که در سال 2017 میلادی وارد اروپا شده اند، حدود 416 هزار نفر از مسیر سه کشور مذبور عبور کرده اند. ما در این راستا نیازمند به بهره وری از یک تکنیک خودکار هستیم و امیدواریم اعضای اتحادیه اروپا با برگزاری نشست ها و دیدارهای سودمند ما را در تحقق اهداف اروپایی یاری کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها