دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف:

امروز بازار بعد از چهل سال بسته شد/ تعطیلی بازار ادامه‌دار نیست

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد هستند.

امروز بازار بعد از چهل سال بسته شد/ تعطیلی بازار ادامه‌دار نیست
کد خبر: 195359
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد کریمی اصفهانی در ارتباط با آخرین وضعیت بازار تهران با اشاره به «بسته شدن تعدادی از مغازه‌ها از سوی کسبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و نرخ دلار» نسبت به عملکرد مراجع مسوول در این ارتباط انتقاد کرد و با بیان این‌که «پیش‌بینی شرایط فعلی بازار را پیش از این کرده بودیم» خاطرنشان کرد: ما مکررا تذکرات لازم را به مسئولین دادیم و گفتیم نمی‌شود با سیاست فعلی وضعیت بازار را کنترل کرد.

وی ادامه داد: کسی که الان جنسی دارد یا نمی فروشد یا اگر فروخت دیگر نمی‌تواند جنسی جای آن بگذارد؛ لذا این وضعیت باعث نارضایتی کسبه و اصناف شده است. دولتمردان ما صادقانه با مردم صحبت نمی‌کنند. مطالبی می‌گویند که با دو دوتا چهارتاری بازار همخوانی ندارد. من فکر می‌کنم لازم است دولتمردان ما به مردم بگویند که در برخی از تصمیم‌گیری‌های اقتصادی اشتباه کرده‌اند. چرا رئیس دولت و تیم اقتصادی نباید اعلام کنند که در رابطه با مسائل اقتصادی چند وقت اخیر توفیقی نداشته‌ایم؟

وی افزود: ما مکررا با نمایندگان اصناف و بازاری‌ها طی یک ماه اخیر جلسه داشتیم و تاکید کردیم مسئله امنیت جامعه، آن هم امنیت بازار اهمیت بالایی دارد. تلاش کردیم تا با منطق و مذاکرات نکات مهم را منتقل کنیم، اما گفت‌وگو هم تا حدی پاسخگوی شرایط فعلی جامعه است.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار خاطر نشان کرد: ما مکررا در جلسات‌مان تاکید کرده‌ایم تا بازاریان مواظب باشند که اعتراض‌ها به شرایط اقتصادی، مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، اما این نکته که اصناف و بازاریان به شدت از شرایط موجود ناراضی هستند هیچ جای شکی ندارد.

او سپس گفت: کسبه و نمایندگان اصناف طی چند روز گذشته بارها به ما می‌گفتند که با وجود آن‌که اعتراضات فراوانی به شرایط فعلی دارند اما حاضر به بستن مغازه‌ها نیستند و نمی‌خواهند عده‌ای از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند. آن‌ها تاکید می‌کردند که نمی‌خواهند وضعیت امنیتی بازار را به هم بریزند و مردم را مکدر کنند.

او در ادامه از نحوه مدیریت اقتصادی طی چهار دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: خروج آمریکا از برجام چند درصد از وضعیت بد اقتصادی را تشکیل داده است، اما بحران اقتصادی و ارزی چندین سال است که گریبانگیر بازار ماست. آقایان می‌آیند و می‌گویند برای مشکلات ایجاد شده راه حل دارند و می‌توانند به همه سرویس بدهند اما در عمل در ارائه سرویس برابر به همگان ناموفق می‌شوند.

کریمی اصفهانی افزود: کاش به مردم بگویند که امکانات فعلی پاسخگوی مشکلات نیست. از سوی دیگر فراموش نکنیم مسائل اقتصادی با گرفتن و بستن برطرف نمی‌شود. من از اول با برخوردی که با صرافی‌ها صورت گرفت مخالف بودم؛ چراکه پس از آن انتظار افزایش مجدد نرخ ارز هم می‌رفت چون آن‌ها کسانی بودند که بازار ارز را معتدل می‌کردند.

او با اشاره به مطالبه کسبه بازار گفت: مطالبه آن‌ها این است که وضعیت اقتصادی که بازار را متزلزل کرده است بهبود پیدا کند؛ چراکه این تزلزل خسارت سنگینی به مردم وارد کرده است. فقط ثبات اقتصادی است که می‌تواند آرامش را به بازار بازگرداند. به نظر من اعتراض‌ها ادامه‌دار نخواهد بود. تقاضای ما از آن تعداد کسبه‌ای هم که هنوز مغازه‌های‌شان را باز نکرده‌اند این است که مغازه‌های خود را باز کنند. ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

او معتقد است: یا همه تیم اقتصادی باید کنار رود چراکه اگر قرار بود موفق شوند تا الان باید موفق می شدند، یا باید چاره‌ای جدید برای وضعیت اقتصادی اندیشیده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها