رئیس شورای حل‌اختلاف استان کرمانشاه:

90 پرونده قتل در کرمانشاه از سال 94 تاکنون به سازش منجر شده‌است

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: از سال 94 تاکنون 90 پرونده قتل در ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان به سازش منجر شده است.

90 پرونده قتل در کرمانشاه از سال 94 تاکنون به سازش منجر شده‌است
کد خبر: 195442
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۴ ۱۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جبار تجری در جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد و پراکندگی شعبات شورای حل اختلاف استان در گذشته، اظهار کرد: علاوه براین، نظارتی هم روی فعالیت آنها انجام نمی‌گرفت که در این راستا در سال‌های اخیر اقدام به ساماندهی این شعبات کردیم.

او با بیان این‌که تخصصی شدن و بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص از جمله این اقدامات بوده، افزود: تعداد شعبات شورای حل اختلاف کرمانشاه را از 160 شعبه به 155 شعبه کاهش دادیم که شامل شعبات صلحی(سازش) و شعبات حکمی هستند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا در هرشعبه حداقل دو حقوقدان حضور داشته باشند.

او گفت: شورای حل اختلاف استان کرمانشاه سال 96 در بین شوراهای حل اختلاف کشور از نظر کیفیت آراء و نیز عدم نقض پرونده‌ها جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

به گفته این مسئول کمتر از یک درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان نقض می‌شوند.

تجری هم‌چنین آمار پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته را 81 هزار و 887 پرونده اعلام کرد و افزود: از این تعداد 15 هزار و 19 فقره پرونده به مصالحه انجامید.

او هم‌چنین به تشکیل ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف کرمانشاه در سال 94 اشاره کرد و گفت: از این سال تاکنون 175 پرونده قتل به این ستاد وارد شده که از این تعداد 90 پرونده به سازش منتهی شده است.

او تاکید کرد: از تعداد 90 پرونده‌ای که به سازش منجر شده، 74 پرونده با رضایت خانواده‌های مقتول بوده و 16 مورد نیز به جای قصاص درخواست دیه داشته‌اند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر تعداد 66 پرونده قتل در این ستاد به منظور ایجاد سازش در حال بررسی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها