کد خبر: 195553
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۳:۲۲:۰۰
| |

دور چهارم مذاکرات سئول-واشنگتن بر سر هزینه‌های استقرار نظامی آمریکا در کره‌جنوبی

مقام‌های ایالات متحده و سئول دور دیگری از مذاکرات را برای تامین هزینه‌های استقرار نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی برگزار کردند.

دور چهارم مذاکرات سئول-واشنگتن بر سر هزینه‌های استقرار نظامی آمریکا در کره‌جنوبی
کد خبر: 195553
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۳:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| چهارمین جلسه رایزنی مقام‌های واشنگتن با سئول درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و مذاکره برای تأمین هزینه‌های استقرار نیروهای آمرکایی در کره جنوبی امروز برگزار شد و قرار است تا فردا چهارشنبه ادامه پیدا کند. در ابتدای مذاکرات، مذاکره‌کننده اصلی سئول و همتای آمریکایی‌اش ابراز امیدواری کردند گفت‌وگوی سازنده‌ای با هدف تقویت این ائتلاف امنیتی دیرینه شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، چانگ وون-سام، مذاکره‌کننده کره‌جنوبی گفت: در سه دور گذشته مذاکرات، دو طرف به قدر کافی با مواضع یکدیگر آشنا شدند. امید دارم در این نشست با درک و احترام متقابل، پیشرفت‌های خوبی صورت بگیرد.

تیموتی بتس، نماینده ارشد آمریکا در مذاکره با کره‌جنوبی هم برای انجام رایزنی‌های "سازنده" ابراز امیدواری کرد. او گفت: ائتلاف ما همچنان پایه و اساس ثبات و امنیت منطقه‌ای است و این به نفع مردمان ما و جهان است که با تردیدهای بسیاری روبروست. "توافق تدابیر ویژه" همچنان در کانون ائتلاف ماست. بنابراین اهمیت کار ما حتی با تغییر شرایط اطراف ما، تغییری نخواهد کرد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه کره‌جنوبی گفت: موضع دولت این است که سهم منصفانه‌ای از هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی را پرداخت می‌کند تا از استقرار باثبات آنها که نقشی اساسی در برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا دارند، اطمینان حاصل کند.

براساس گزارش‌ها، طرفین به دنبال کاهش اختلافات بر سر سهم مالی سئول در تامین هزینه‌های لازم برای نیروهای آمریکایی هستند. هنوز مشخص نیست که آیا تعلیق مانورهای نظامی مشترک میان دو کشور بر این مذاکرات تاثیر می‌گذارد یا خیر. طبق گزارش‌ها، واشنگتن از سئول خواسته بود تا هزینه استقرار تجهیزات استراتژیک آمریکا حین رزمایش‌ها در این شبه جزیره را تامین کند. "توافق تدابیر ویژه" در پایان امسال منقضی می‌شود.

آمریکا از دهه 90 میلادی حدود 28 هزار و 500 سرباز در کره‌جنوبی مستقر دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها