عبدالرضا هاشم‌زایی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور شوخی است/ احتمالا نظر سرلشگر صفوی این است که یک نظامی کشور را اداره کند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید صحبت‌هایی که در مورد عدم کفایت رئیس‌جمهوری می‌شود یک شوخی است.

بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور شوخی است/ احتمالا نظر سرلشگر صفوی این است که یک نظامی کشور را اداره کند
کد خبر: 195565
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید با اشاره به صحبت‌های عده‌ای درباره طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور، گفت: این صحبت‌ها را یک شوخی تلقی می‌کنم و عدم کفایت رییس جمهور به صورت ریشه‌ای در جایی مطرح نمی شود.

او ادامه داد: ممکن است در کشور ما با توجه به ساختاری که داریم صحبت‌ها در خصوص عدم کفایت رئیس‌جمهور یا استعفای رئیس‌جمهور حساسیت ایجاد کند اما به نظر من مطرح کردن این صحبت‌ها به وسیله نمایندگان در هر کشوری عادی است و خیلی مهم نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارنظر رحیم صفوی مبنی بر اینکه «اگر دولت نباشد کشور بهتر اداره می‌شود»، گفت: این نظر ایشان بوده احتمالا ایشان نظر خاصی دارند که یک نظامی کشور را اداره کند. با توجه به جنگ اقتصادی که شروع شده این صحبت‌ها را به نفع کشور نمی‌دانم. در اینکه مسایل اقتصادی در حال حاد شدن و تبدیل به یک بحران است، شکی نیست.

هاشم‌زایی تاکید کرد: اما مشکل اینجا است که هر کسی در هر موضوعی موضع‌گیری می‌کند. برای مثال درحالیکه طبق قانون اساسی مسئولیت سیاست خارجی با وزیر خارجه است اما هر کسی یعنی یک مسئول، یک نظامی یا یک امام جمعه یا رئیس مجلس از بلندگوی رسمی که در اختیارشان است در این باره اظهارنظر و موضع گیری می‌کنند.

او گفت: اظهارنظرهایی درباره استعفا و عدم کفایت رئیس‌جمهور و یا اداره کردن کشور بدون دولت را سیاسی می‌دانم؛ چون تجربه دموکراسی ما طولانی نیست و ما نمی‌توانیم فکر مقابل را بدون مخاصمه و دشمنی با او قبول کنیم. من معتقدم اکثر پیشنهادهای اصلاحی که از سوی عده‌ای داده می‌شود هم رنگ و بوی سیاسی دارد و به همین دلیل در جامعه جا نمی‌افتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها