محمدنعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر:

تعرض به زنان ایرانشهری سازمان یافته بود

نماینده ایرانشهر با بیان اینکه 4 نفر تا به حال شکایت درباره تعرض به دختران این شهر شکایت کرده‌اند، گفت: ماهیت این اتفاق با اتفاق کرمان کاملا متفاوت است، در کرمان برخورد حذفی با افزاری که فکر می‌کردند مشکل دارند انجام شده بود ولی در ایرانشهر فقط بحث تعرض و تجاوز سازمان یافته مطرح است.

تعرض به زنان ایرانشهری سازمان یافته بود
کد خبر: 195603
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در حال حاضر 4 نفر شکایت کرده اند که سه نفر از آنها به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دختران ایرانشهر گفت: در حال حاضر 4 نفر شکایت کرده اند که سه نفر از آنها به پزشکی قانونی مراجعه کرده و یک نفر مراجعه نکرده است. با توجه به بافت سنتی ایرانشهر ما خیلی انتظار نداریم که به تعداد شکایات اضافه شود اما حدس ما این است که تعداد شاکیان بیش از این است.

عضو کمیسیون بهداشت ادامه داد: خانواده‌ها به دلیل ملاحظات قومی، سنتی و منطقه ای عملا این ریسک را نکرده‌اند که شکایتی انجام دهند ضمن اینکه باید اطمینان خاطر عملی را برای قربانیان ایجاد کنیم که تحت حمایت های لازم قرار می گیرند.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر یک متهم دستگیر شده و یک متهم نیز خودش را معرفی کرده است و حداقل دونفر دیگر طبق اعترافات متهمان دستگیر شده وجود دارند که باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این افراد خاستگاه مشابهی ندارند که بگویم به یک جناح خاص یا قومیت خاصی وابسته هستند ،آنچه از شواهد پیداست گویا این افراد یکدیگر را پیدا کرده اند.

امینی فرد در مورد اینکه آیا این حادثه شبیه حادثه کرمان است گفت: ماهیت این اتفاق با اتفاق کرمان کاملا متفاوت است، در کرمان برخورد حذفی با افزاری که فکر می کردند مشکل دارند انجام شده بود ولی در ایرانشهر فقط بحث تعرض و تجاوز سازمان یافته مطرح است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه عزم جدی و کلی برای سامان دادن به این پرونده وجود دارد گفت:ما منتظر تحقیقات قضایی هستیم که امیدواریم تحقیقات قضایی روال عادی خودش را طی می کند و این پرونده به سرانجام برسد.

امینی فرد با بیان اینکه این مسئله خاص ایرانشهر نیست گفت:مسئله تعرضات جنسی ممکن است در هرجایی جهان و ایران اتفاق بیفتد،این گونه اتفاقات ناخوشایند نشان می دهد که جامعه ما از یک بیماری مزمنی رنج می برد که عملا جنبه های آن مخفی است و بعضی موقع ها جنبه های آشکار همانند حادثه ایرانشهر پیدا می کند.

وی تصریح کرد: آموزش های ما برای مهارت های زندگی بویژه در سطح اطفال و نوجوانان فوق العاده ناقص است و ما عملا آموزش های جنسی محافظت کننده را نداریم، آموزشی را که به زن به عنوان یک انسان احترام بگذارد و نه به عنوان یک جنس و طعمه قلمداد شود را در جامعه نداشته ایم و همه اینها ضعف های فرهنگی ماست.

نماینده مردم ایرانشهر گفت: ایرانشهر به عنوان یک شهر رو به رشد با مشکل حاشیه نشینی و بحران جدی اشتغال روبروست، این شهر به شدت از نبود فضاهای فرهنگی که بتوان در آن فضاها مناسبات سالم را سامان داد روبروست، در این شهر حتی یک سینما هم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مرکز جغرافیایی بلوچستان است و عملا مورد مراجعه جمعیت یک میلیون نفری است و متاسفانه از هرگونه امکانات رفاهی و فرهنگی رنج می برد که این سزاوار جمعیت این شهر نیست.

امینی فرد تاکید کرد: اینکه یک نفر یا 40نفر مورد تعرض قرار گرفته است اتفاق ثانویه است و مسئله اساسی این است که این اتفاق نامناسب حتی برای یک زن یا هر انسانی نباید بیفتد.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها