فاطمه ذوالقدر خطاب به رییس‌جمهور

آقای روحانی به سوالات نمایندگان ملت پاسخ دهید

ذالقدر نوشت: رییس‌جمهور در اسرع وقت در جلسه حضور داشته باشند و به سوالات نمایندگان محترم مردم جوابگو باشند و توضیحات لازم ارایه شود.

آقای روحانی به سوالات نمایندگان ملت پاسخ دهید
کد خبر: 195642
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۰۷:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطه ذالقدر در یادداشتی نوشت: جناب آقای رییس‌جمهور؛ شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در ماه‌‌های اخیر نشان از ورود به جنگی اقتصادی است که فشار آن را بر تمامی اقشار جامعه به ویژه قشر ضعیف و آسیب‌پذیر، از جمله کارگران و کارمندان و حتی کسبه و بازار تحمیل کرده است. در کنار این جنگ نابرابر متاسفانه و براساس گزارشات و شواهد موجود مسجل است که اقلیتی انگشت‌شمار در حکم ستون پنجم بیگانگان که در سر سودای نابودی ایران را دارند، به تلاطمات بازار ارز، سکه و اقتصاد دامن زده و بر چالش اقتصادی کشور و آتش هرج و مرج و بی‌ثباتی به منظور سودجویی و کسب مال حرام و ناکارآمدی دولت می‌دمند.

این در حالی است که بر اساس بند 6 و 8 و اصل 3 قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی موظف است همه امکانات خود را برای محو هر گونه انحصارطلبی و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی مهیا کند. وضعیت حال حاضر کشور نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد و به رغم تخصیص ارز دولتی به برخی صنایع و خدمات با اهمال در نقش نظارتی، اجازه شکل‌گیری سوداگران در بازارهای مختلف از جمله بازار بورس را باعث شده، به نحوی که صنعتی همانند تولید شمش آلومینیوم و با اختصاص ارز دولتی افزایش 50 درصدی را تجربه کرده و نارضایتی در بازار ساخت و ساز مسکن را موجب شده و بازار گوشی‌های همراه نیز اگرچه از ارز دولتی استفاده می‌کند اما هر یک در بازار خود دچار مشکلات متعدد است در حالی‌که هر یک می‌توانست زمینه‌ساز اشتغالزایی و پویایی اقتصادی باشد ولی شاهد شوک ناگهانی در رشد قیمت اقلام مورد نیاز می‌باشیم. همین‌طور به مشکلات ارز دانشجویی و ارز بیماران اشاره شد.

قوانین، برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها و فرآیند اجرایی و نظارت دولت در ماه‌های اخیر در بدنه اقتصادی نشان داده است که آن تدبر و درایتی که لازمه دولت تدبیر و امید است وجود نداشته که یقینا ادامه این فرآیند به نفع کشور و مردم نخواهد بود. سکوت و خوشبینانه نگاه کردن به بهبود شرایط اقتصادی و کتمان کردن برخی واقعیت‌های اقتصاد و ندیدن جنگ اقتصادی صرفا چاله را به چاه تبدیل کردن است لذا لازم است پیش از عمیق‌تر شدن آن در دوران جنگ اقتصادی شفاف و صریح با مردم سخن بگویید و در ترکیب تیم اقتصادی تجدیدنظر کرده، کسانی را که توان رویارویی در این نبرد ندارند را تعویض و نیروهای پا به رکاب را وارد زمین این کارزار نمایید و با شفاف سازی و افشا و معرفی دست‌های کثیف سوءاستفاده‌کنندگان و سوداگران و سودجویان در این نبرد نابرابر به محضر ملت صبور و بزرگوار ایران و دستگاه قضایی و با اتخاذ تصمیمات منطقی و متناسب با شرایط و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های صحیح و عاجل آرامش و ثبات سیاسی و اقتصادی در جامعه محقق خواهد شد و مطمئن باشید چنانچه موکلین شما در جریان امور قرار گیرند، ملت و تمامی قوا به واسطه تکلیف و وظیفه‌ای که در برابر ایران و فرزندان خود دارند با اتحاد و همدلی و یکپارچگی و با ایثار و فداکاری همچون دوران جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور خواهند کرد.

در پایان خواهشمندیم که رییس‌جمهور در اسرع وقت در جلسه حضور داشته باشند و به سوالات نمایندگان محترم مردم جوابگو باشند و توضیحات لازم ارایه شود.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها