برگزاری نشست مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش

نمایندگان 42 کشور در نشست اقلیمی مسئولان سیاسی ائتلاف ضد داعش در شهر صخیرات مغرب شرکت کردند و فرستاده رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم شکست ایدئولوژیک و رسانه ای داعش تأکید کرد.

برگزاری نشست مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش
کد خبر: 195684
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان بیش از 42 کشور در نشست اقلیمی مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعشی در شهر «صخیرات» مغرب شرکت کردند.

«برت مک گورک» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در یک نشست خبری مشترک با «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب گفت که این ائتلاف بنا دارد داعش را شکست داده و این گروه را از بین ببرد.

وی تأکید کرد که تحقق این هدف از سرنگونی تشکیلات داعش در عراق و سوریه مهمتر است و تلاش های ائتلاف ضد داعش بر شکست ایدئولوژیک و رسانه ای این گروهک تروریستی است.

به گفته مک گورک در این نشست که روز گذشته برگزار شده است، ساز و کار مقابله با انتقال عناصر تروریستی خارجی و جلوگیری از حمایت مالی داعش مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به استقرار گروهک های تروریستی در آفریقا گفت که پیوستن کشورهای آفریقایی به ائتلاف ضد داعش برای مقابله با این گروه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از سوی دیگر وزیر خارجه مغرب در اشاره به حضور گروهک های تروریستی در لیبی گفت این گروهک ها در نتیجه نبود پایه های دولت در این کشور و وسعت لیبی در این کشور نفوذ کرده اند و تأکید کرد که وضعیت بی ثباتی در لیبی طولانی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها