کد خبر: 195705
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

بازمانده گروه بی‌جیز شوالیه می‌شود

بری گیب تنها بازمانده گروه بی‌جیز و از چهره‌های مشهور موسیقی جهان در کاخ باکینگهام مقام شوالیه دریافت کرد.

بازمانده گروه بی‌جیز شوالیه می‌شود
کد خبر: 195705
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بری گیب 71 ساله که با درگذشت 2 برادرش تنها بازمانده گروه موسیقی بی‌جیز است و ترانه‌هایی چون Night Fever را خلق کرده و شاید مشهورترین خواننده مرد فالستو (خواندن نت‌هایی بالاتر از رنج نرمال صدا) در جهان باشد، دیروز در کاخ باکینگهام مقام شوالیه را دریافت کرد.

وی که تنها بازمانده گروهی به نام «بی‌جیز» است که سال 1958 با برادرهای دوقلویش موریس و رابین ایجاد کرد، در فهرست ملکه بریتانیا برای تجلیل در سال 2018 جای داشت.

آنها که اغلب به اشتباه تصور می‌شود استرالیایی باشند همگی متولد منچستر در بریتانیا هستند و سال 1960 با والدینشان به استرالیا مهاجرت کردند.

موفقیت این گروه که از استرالیا شروع شد چند دهه ادامه داشت و بعد در اواخر دهه 1960 جهان را دربرگرفت.

آنها که به ترانه‌های R&B بیشتر گرایش داشتند در نهایت با خواندن موسیقی متن فیلم «Saturday Night Fever» در سال 1977 پرفروش‌ترین آلبوم شدند و سال‌ها این عنوان را حفظ کردند. این گروه به کار خلق موسیقی ادامه دادند. در نهایت درگذشت موریس در سال 2003 و رابین در سال 2012 این گروه را برای همیشه از بین برد.

گیب که در مراسم دیروز در حضور پرنس چارلز مقام شوالیه‌ای را دریافت کرد در این مراسم یاد برادرانش را نیز زنده کرد و گفت: «اگر برای برادرانم نبود، من هرگز اینجا نبودم». در این مراسم او با همسرش لیندا و فرزندانش مایکل، آلکساندرا و اشلی حضور یافت.

گیب افزود: این بزرگ‌ترین افتخاری است که فرهنگ کشورت می‌تواند به تو اهدا کند و من بی‌نهایت به آن افتخار می‌کنم.

بری گیب برای خدماتش به موسیقی و انجام کارهای خیریه این لقب را دریافت ‌کرد.

محبوبیت و موفقیت گروه بی جیز در دنیای موسیقی پاپ نه تنها برای ترانه‌هایی که خوانده‌اند، که برای توانایی‌شان در ترانه سرایی و تهیه کنندگی عالمگیر شد.

میزان فروش آلبوم‌های بی‌جیز متجاوز از220میلیون دلار برآورد می شود. الویس پریسلی، گروه بیتلز، مایکل جکسون، گارت بروکس و پل مک کارتنی تنها هنرمندانی بوده‌اند که آثارشان فروش بیشتری از بی‌جیز داشته است.

منبع:مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها