کد خبر: 195788
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

رئیس خانه معدن کشور:

400 میلیون تن ماده معدنی در کشور استخراج می‌شود

رئیس خانه معدن کشور گفت: سالانه 400 میلیون تن انواع ماده معدنی از پنج هزار و 500 معدن کشور استخراج می شود.

400 میلیون تن ماده معدنی در کشور استخراج می‌شود
کد خبر: 195788
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن کشور روز چهارشنبه در شورای سیاستگذاری سنگ و کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی، گفت: 68 نوع ماده معدنی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده و ایران در زمینه معادن مس، سنگ آهن، طلا و سرب در زمره غنی ترین کشور های جهان قرار دارد.


رئیس خانه معدن کشور بیان کرد: مجموع ظرفیت های معدنی کشور بیش از 37 میلیارد تن است و سهم معادن در تولید ناخالص ملی نیز حدود 6 درصد است.


وی اظهار داشت: در سه سال اخیر برنامه ریزی کارشناسی در راستای اکتشافات معادن کشور تدوین شده که در صورت تحقق، می تواند ظرف چهار سال سهم معادن را در تولید ناخالص ملی به هشت درصد افزایش دهد.


بهرامن توضیح داد: اتکا به نفت به منظور تامین بودجه های کشور بدون توجه به سایر بخش ها تفکر منطقی نیست و به روز رسانی عوامل و تجهیزات استخراج و حوزه معدنی می تواند با سودآوری مناسب در تامین مالی کشور نقش آفرین باشد.


وی یادآوری کرد: رتبه بسیاری از معادن ایران در جهان بالا است و می طلبد که درسایه حمایت هدفمند، تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات و شیوه های اکتشاف و استخراج در راستای بهره برداری از این ظرفیت های خدادادی گام برداشت.


رئیس خانه معدن ایران یادآور شد: استان مرکزی رتبه سوم معادن سنگ کشور را دارد و سنگ این استان و شهرستان محلات که به قطب سنگ تراورتن کشور شهرت دارد، می تواند در توسعه صادرات نقش کلیدی ایفا کند.


بهرامن افزود: نقش حمایتی دولت از معادن نیازمند تقویت است تا ارزش افزوده برنامه ریزی شده این حوزه محقق شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: این استان ظرفیت های ارزشمندی در حوزه اکتشاف، استخراج و تولید فراورده های معدنی دارد.


سعید فرخی افزود: ارزش افزوده بخش معدن در صورت بهره گیری کارآفرینان از روش های نوین و ماشین آلات مدرن، می تواند یاریگر اقتصاد کشور باشد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: معادن بخش قابل توجهی برای توسعه پایدار در هر جامعه محسوب می شود که در صورت توجه ویژه به این بخش می توان ضمن اشتغالزایی مولد، گامی اساسی در راستای افزایش تولید ناخالص ملی برداشت.


محمدرضا حاجی پور افزود: بیش از چهار هزار نفر در معادن استان مرکزی به کار اشتغال دارند که در صورت توجه بیشتر به تکمیل چرخه اکتشاف و استخراج معدن می توان بیش از 10 هزار فرصت شغلی جدید در این حوزه ایجاد کرد.


رئیس خانه معدن ایران در نشست هم اندیشی فعالان و کارآفرینان معدنی استان مرکزی شرکت کرد و راهکارهای توسعه فعالیت های اقتصادی در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


530 معدن در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها