رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران خبر داد:

بررسی تخلفات شهرداری در شورای عالی امنیت ملی/ دستور مقامات ارشد نظام برای بررسی تخلفات شهرداری

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران از ارسال پرونده تخلفات شهرداری تهران به شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

بررسی تخلفات شهرداری در شورای عالی امنیت ملی/ دستور مقامات ارشد نظام برای بررسی تخلفات شهرداری
کد خبر: 195816
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۷:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد شیرازی رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران عصر امروز در نشست "پدیده رانت و تخلف در مدیریت شهری" با بیان اینکه ساعتی قبل شهردار تهران بار مسئولیت سازمان بازرسی شهرداری تهران را از روی دوش این بنده حقیر برداشت و من از شما تقاضا دارم که مباحث آکادمیک را در حوزه مبارزه با فساد دنبال کنید اما آنچه که مهم است اینکه مردم خواهان عمل و اجرا هستند.

وی با بیان اینکه از امروز من به مانند یک شهروند در این سرزمین صحبت می‌کنم، گفت: خروجی این مطالعات بعد از چهار دهه چیست؟ آیا زمان آن نرسیده که از دستاوردهای این مطالعات استفاده کنیم تا بتوانیم برای مبارزه با فساد از پشتوانه آکادمیک و علمی صحبت کنیم.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه باید با مردم صادق بود، گفت: چهار دهه است که در مورد مبارزه با فساد صحبت می‌شود و 18 سال است که از فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد می‌گذرد اما چرا فساد روی زمین مانده و مبارزه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید در کنار مباحث علمی، تحلیل‌ها و دیدگاه‌ها، کار عملی انجام شود، تصریح کرد: باید اعلام کنم که شهرداری تهران با پدیده عجیب و وحشتناکی به نام شهر فروشی مواجه است و چرا سوال نمی‌پرسید که چرا شهرداری اینگونه است و باید بگویم که بازرسان ما 1117 برج پیدا کردند که بالای 10 هزار متر تخلف داشته و یا مسببان نابودی هکتارها باغ، چه کسانی بودند؟

شیرازی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که میزان رشوه در شهرداری تهران 10 درصد کاهش یافته است، گفت: اما جای سوال است که چگونه این اتفاق افتاده و باید بگویم یکی از دلایل آن اقدام به هنگام در برخورد با بازرسان در سازمان بازرسی بود؛ چرا که هیچ متخلفی در سازمان بازرسی در امان نبود و از کوچکترین تخلف گذشت نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه دستورالعملی مصوب کردیم که همه در شهرداری از پذیرفتن هر گونه سفارش منع شده بودند، گفت: یکی از آفت‌های ما وجود همین توصیه کنندگان است.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه تمامی پرونده‌های مکشوفه در شهرداری را به اطلاع جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و شمع خانی دبیر شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی کردم و قول همکاری داده و دستور رسیدگی جدی دادند، گفت: تمامی پرونده‌ها طی گزارشی جامع، صریح و بدون سانسور به اطلاع مقامات نظام و مراجع نظارتی رسانده شده و آنها دستور برخورد بدون اغماض را صادر کردند و هیچ کس در برابر رسیدگی مصونیت ندارد.

وی افزود: با این دستور صریح مقامات نظام، حجت بر مسئولان قضایی تمام شده و امیدواریم ده‌ها هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگردد.

شیرازی با بیان اینکه اجازه ندهید اقدامات انجام شده ابتر بماند، گفت: روز اول به کارشناسانم گفتم به مانند یک تخریب چی اطلاعات عملیات جنگ، با مافیای سنگین در شهرداری برخورد کنند و با اطلاع می‌گویم که خواب از چشم رانت خواران و مفت خوران گرفته شده و کابوس شبانه می بینند.

رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه مردم چیزی جز برقراری عدالت و مبارزه با فساد نمی‌خواهند گفت:‌ مردم از بی عدالتی ناراحت هستند و نگذارید اعتماد عمومی خدشه دار شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران گرفتار سه دشمن بزرگ است، تصریح کرد: قانون گریزان، قانون فروشان و توصیه کنندگان سه دشمن بزرگ شهر هستند.

شیرازی با بیان اینکه ده‌ها پرونده در سازمان بازرسی دیدم که بدون پروانه ساخت و ساز انجام شده بود، گفت: حتی برخی ساخت و سازها سند ملکی نداشت و این توسط قانون گریزان انجام شده بود و ما در شهرداری با قانون فروشان نیز مواجه هستیم که عناصر ناسالم در لایه‌های مدیریت شهری هستند و پیوند قانون گریز و قانون فروش سبب شد که این بلا بر سر شهر بیاید و حالا وظیفه دستگاه‌های نظارتی این است که با این افراد برخورد کنند.

وی با بیان اینکه با کمال افتخار اعلام می‌کنم که در بازرسی شهرداری توانستیم ریشه فساد و جرثومه فساد را در هم بپیچیم گفت: گزارش اولیه و ثانویه تهیه شده و به متولیان امر و مقامات عالی رتبه ارسال کرده‌ایم.

شیرازی با بیان اینکه امروز برای رمضان امینی حکم ریاست سازمان بازرسی شهرداری تهران زده شد، گفت: به این فرد کمک کنید چرا که حجم فساد در شهرداری بی سابقه است و باید بگویم ما با اژدهای هفت سری مواجه هستیم که از دفاع مقدس برای ما سخت‌تر است.

وی افزود: خوشحالم که امروز افرادی که فکر نمی‌کردند روزی سیستمی پیدا شود که بتواند تخلفات آنها را دنبال کند کابوس را به آنها هدیه داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها