کد خبر: 195827
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۸:۱۹:۰۰
| |

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال خبر داد:

دولت به دنبال ارتقای سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی مردم است

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: دولت بدنبال ارتقای سواد رسانه ای و اطلاعاتی مردم است و در این خصوص از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه دارد.

دولت به دنبال ارتقای سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی مردم است
کد خبر: 195827
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۸:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد صادق افراسیابی معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: امسال دومین همایش بین المللی سواد رسانه ای و اطلاعاتی روزهای 12 تا 14 آبان ماه سال جاری همزمان با هفته فرهنگ عمومی با موضوع خانواده برگزار می شود.


وی با بیان اینکه افزایش سواد رسانه ای به سالم سازی محیط در فضای مجازی و توسعه کسب و کارهای دیجیتال کمک می کند،ادامه داد: همایش یاد شده در 2 بخش تجربی-کاربردی و علمی-پژوهشی برگزار خواهد شد که قسمت نخست به ایده ها و دستاوردها و تجارب اختصاص داشته و قسمت دوم نیز به ارایه نتایج مطالعات علمی و تجربی و کاربردی می پردازد.


افراسیابی یادآور شد: توانمندسازی با تاکید بر نقش خانواده بر استفاده مناسب از فضای مجازی و ضرورت توجه خانواده به استفاده از فضای سالم و ایمن براساس نشان 'شامد' و معرفی سبک زندگی مناسب براساس سواد رسانه ای و اطلاعاتی و آموزش آخرین مطالب مربوط به این حوزه و همچنین مسایل دینی و اخلاقی محورهای مختلف این همایش را تشکیل می دهند.


این مسئول گفت: در حاشیه این همایش نیز به معرفی تجارب موفق و ناموفق در حوزه سواد رسانه ای و اطلاعاتی خواهیم پرداخت که به طور نمونه در این بخش به ایده و فعالیت چند اپلیکیشن موفق در بازار پرداخته می شود.


افراسیابی با اشاره به اختصاص جوایز نقدی به برگزیدگان این همایش،گفت: به نفرات اول هر بخش سه سکه، نفر دوم 2 سکه و نفرات سوم یک سکه بهار آزادی تقدیم می شود.


معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال یادآور شد: آخرین مهلت ارسال چکیده آثار به این همایش سوم تیرماه و آخرین مهلت برای ارسال متن و گزارش کامل آثار نیز 31 مرداد ماه امسال تعیین شده است.


افراسیابی به اهداف این همایش نیز اشاره کرد و گفت: در کنار افزایش سواد رسانه ای جامعه، ارتقای درک و بینش خانواده ها بویژه والدین برای استفاده هوشمند، صحیح و موثر از فضای مجازی و فناوری های اطلاعاتی در کنار بستر سازی برای ایجاد محیط رسانه ای سالم،مفید و ایمن در زیست بوم رسانه ای کشور از اهداف مهم این رویداد است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها