کد خبر: 195920
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بسیاری از خشونت‌های خانگی با مداخله 123 رفع می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط 123 و خدمات سیار مرتفع می‌شود.

بسیاری از خشونت‌های خانگی با مداخله 123 رفع می‌شود
کد خبر: 195920
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۷ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمدی‌قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این‌که شماره تلفن 123 (اورژانس اجتماعی) پل ارتباطی افراد آسیب‌دیده با بهزیستی است، گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی سیار با دریافت گزارش کودک‌آزاری، هسر آزاری و موارد مربوط به خودکشی بلافاصله با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله می‌کنند؛ در واقع کودک‌آزاری در قانون اساسی جرم محسوب می‌شود و هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود طفل شود، کودک‌آزاری محسوب می‌شود. این در حالی است که ناآگاهی والدین نسبت به مسایل تربیتی، اعتیاد به مواد مخدر، تجارب تلخ دوران کودکی، بحران‌های خانوادگی و ارضا نشدن نیازهای عاطفی والدین، تحصیلات کم والدین، سابقه محکومیت و سوء پیشینه، سابقه جدایی و طلاق عاطفی از مهم‌ترین علل کودک‌آزاری به شمار می‌رود.

این مسئول ادامه داد: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 به صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی به عموم مردم و آماده دریافت تماس‌های عموم برای مداخله در بحران است، ادامه داد: بهزیستی سعی دارد که با مداخلات روانی و اجتماعی به‌هنگام از وقوع آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده کودک‌آزاری پیشگیری کرده و در صورت تکرار مساله و طی مراحل قانونی، کودک آسیب‌دیده را به سرپرستی قبول کند؛ در واقع بهزیستی معتقد است که آموزش مهارت‌های اجتماعی در سنین کودکی، زمینه ارتقای شاخص‌های سلامت روان جامعه را فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است و خط تلفن اورژانس اجتماعی 123‌، تیم سیار اورژانس خدمات اجتماعی سیار و پایگاه اجتماعی به شمار می‌رود.

همه شهروندان نیز می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی از این خدمات بهره‌مند شوند. اورژانس اجتماعی همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در مسایل روانی و اجتماعی، قبل از این‌که پای مداخلات قضایی و انتظامی به میان بیاید، مداخله کند و معتقد است که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها